oSérieux Pressdays SS23: lifestyle nieuws

1.De Gentse azalea in opmars. Gekend om haar kantachtige en volumineuze bloem en beschikbaar in maar liefst 150 varianten. De Gentse azalea is een prachtige kamerplant die een bloeitijd heeft van maar liefst zes weken. Deze bloemrijke plant wordt niet alleen op een milieuvriendelijke manier (in Oost-Vlaanderen) ​ geteeld, ze doet het ook perfect bij zo'n 19 à 20 graden - voor alle huishoudens die de verwarming wat lager zetten deze winter.

2.De Philips Air Performer is de eerste multifunctionele luchtreiniger ter wereld die gebruik maakt van artificiële intelligentie om lucht automatisch te reinigen, te koelen of te verwarmen. Via een wifiverbinding kan het toestel geconnecteerd worden met de bijhorende Air+ app. Deze meet verontreinigende stoffen binnen- en buitenhuis en geeft de gebruiker (thuis of elders) via afstandsbediening en meldingen controle over de luchtkwaliteit.

3.Het Belgische Mia Zia, opgericht in 1997, staat gekend om haar kwaliteitsvolle collecties huishoudlinnen, accessoires en haar gekleurde 'pomponnetjes'. Het merk werkt enkel met de beste vakmensen op basis van hun kennis en werkomstandigheden. Ieder stuk is uniek en kan volledig gepersonaliseerd worden, waar de ware kracht van het label ligt!

4.Bose lanceert haar nieuwe Smart Soundbar 600 - een kleine, slanke soundbar met Dolby Atmos® en Bose TrueSpaceTM-technologie om uitzonderlijk meeslepende audio te leveren voor zijn formaat. De 600 verbetert films, tv en muziek door dialoog, zang, geluidseffecten en instrumenten nauwkeurig links, rechts en zelfs boven je te plaatsen – zodat het geluid verbluffend is, waar je ook naar kijkt of luistert.

5.IWAS is een Belgisch upcycling bedrijf dat trendy lifestyle items creëert uit afval onder het motto zero waste. Voor hun laatste samenwerking, sloeg het merk de handen in elkaar met de Belgian Cats. Samen ontwierpen ze vier geupcyclede glazen, met één boodschap: gelijkheid. Floor Denil ontwierp vier illustraties om de gelijkheidsboodschap te verspreiden. Denk aan grappige, herkenbare situaties waarin de mascottes van de Belgian Cats de hoofdrol spelen.

6. Scheren blijft een integraal onderdeel van de verzorgingsroutines van mannen, waarbij 70% van de Belgische mannen hun gezicht minstens één keer per week scheert. En dat doen ze voornamelijk om zich mooier en aantrekkelijker te voelen (78%). Op welke basis kiezen ze hun tool? GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID! Bijna 4 op de 5 (78%) van de Belgische mannen geeft aan dat de gebruiksvriendelijkheid van een verzorgingsproduct/tool een enorm belangrijke rol speelt en 69% van de ondervraagden kiest voor producten en tools die zacht zijn voor de huid. Net daarom lanceerde Philips, OneBlade 360. Een tool speciaal ontworpen om gezichts- en lichaamshaar comfortabel maar effectief te scheren, trimmen en stylen. De nieuwe 360 Blade volgt de contouren van je gezicht en lichaam voor een efficiënte trim- en scheerbeurt, zelfs op de lastigste plekken zoals de nek- en kaaklijn of de oksels.

Benieuwd naar onze andere nieuwtjes? Klik hier voor het modenieuws en hier voor de food nieuwtjes.