Designer Charles Kaisin ontwerpt limited edition fles voor BRU©

Gekend om zijn majestueuze origami-creaties, surrealistische diners en zijn voorliefde voor recycling, geometrie en beweging, slaat designer Charles Kaisin dit eindejaar de handen in elkaar met BRU. Na projecten zoals de 'Hairy Chair', de installatie van 20.000 gouden origamivogels in de Brusselse Sint-Hubertusgalerijen en samenwerkingen met merken als Delvaux en Hermès, staan de feestdagen dit jaar volledig in teken van het Belgische (licht) sprankelende watermerk. 

Het zijn de unieke BRU-bubbels die me hebben geïnspireerd: kleine luchtbelletjes die diep uit de aarde opwellen in het hart van onze Ardennen - Charles Kaisin

Parelwater in een parel van een fles

Kaisin ontwerpt een limited edition-fles én glas, waarbij hij inspiratie vond in de Belgische Ardennen. "Het zijn de unieke BRU-bubbels die me hebben geraakt: kleine luchtbelletjes die diep uit de aarde opwellen in het hart van onze Ardennen.” Die beweging vertaalt hij in gouden en blauwe origami die, dankzij het bruisende water en het transparante label, in de fles lijken te bewegen. Een unieke, bijna optische illusie die de lichtheid en vrijheid van vliegende vogels weerspiegelt. 

"Ik heb talloze surrealistische diners mogen organiseren. Dat ik vandaag mijn artistiek signatuur mag toevoegen aan de BRU-fles en -glas die een centrale rol spelen in zo'n setting, maakt deze samenwerking extra speciaal." zegt Charles Kaisin. 

(tekst gaat verder onder de foto's)

"Met zijn iconische origami voorziet Charles de BRU feestfles en -glas van visuele poëzie. ​ Dankzij hem verenigen we traditie en moderniteit. Het glas dat hij creëerde, heeft alles in zich om een verzamelobject en een musthave voor de feestdagen te worden.", besluit Marc du Bois, CEO Spadel, trots. 

Voor het 25-jarig bestaan van de BRU-site in Stoumont verrast designer Charles Kaisin met een opvallende creatie: een imposant hert van 4 op 4 meter in 3900 gouden origami, gemaakt van gerecycleerde reddingsdekens en centraal opgesteld in de fabriekshal. Voor het eerst combineerde Kaisin hierbij verschillende groottes origami. Het resultaat: een rendier dat haast letterlijk uit de bossen lijkt te springen – en tegelijk symbool staat voor het watermerk.

Charles Kaisin voor zijn majestueuze kunstwerk in de BRU-site te Stoumont.

De gelimiteerde feestglazen BRU x Charles Kaisin zijn verkrijgbaar in beperkte oplage bij Delhaize en Carrefour vanaf begin november. Alle bestaande BRU-flessen (PET en glas, bruisend of plat) krijgen tijdens de feestdagen een Charles Kaisin-signatuur.


Over BRU®

BRU is een van de toonaangevende merken in premium bruisend water. Het ontspringt in de Belgische Ardennen, waar het diep ondergronds op natuurlijke wijze wordt verrijkt met koolstofdioxide. Het natuurlijk subtiel bruisende water staat bekend om zijn verfijnde, zachte smaak en de perfecte balans tussen calcium en magnesium. Die harmonie maakt van BRU een gastronomisch water dat gerechten verrijkt zonder hun smaken te overheersen.


 

VOOR MEER INFO, NIET VOOR PUBLICATIE

 

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Een visie op lange termijn
Laurent Ferrier, horlogemaker van de derde generatie, zet zich al zijn hele leven in voor het behoud van de uitzonderlijke kwaliteit van de Zwitserse horlogerie. Elke creatie van LAURENT FERRIER weerspiegelt een harmonie tussen puur en evenwichtig design, geïnspireerd door eeuwenoude traditie, en technisch vooruitstrevende uurwerken.
press.oserieux.be
Website preview
Looye experimenteert met food trends
Het klassieke driegangendiner maakt plaats voor trending sharingplates en kleine bites die je net zo graag fotografeert als opeet. Looye Honingtomaten passen perfect in die trend: feestelijk, verfijnd en gemaakt om te delen.
press.oserieux.be
Website preview
BIBS lanceert fopspeencollectie met een vleugje hygge
De eerste winter én kerst voor je kleine spruit, dat verdient een fopspeen met feestelijke touch. Het populaire Deense babymerk BIBS, staat gekend om haar iconische kleuren & prints én lanceert voor dit eindejaar de Retro Holiday-collectie. Twee vreugdevolle ontwerpen met lieve strikjes en maretakken. Hygge-waardig dankzij haar warme kleuren en subtiele knipoog naar kerscadeautjes en gezellige kerstdecoratie die voor blijvende herinneringen zullen zorgen.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be