Een ondergoedwereld vol onverwachte kleurencombinaties!

Lingeriemerk, experimenteert met exclusieve materialen en onverwachte kleurencombinaties, afkomstig uit het hart van Londen! Maar wat hoor je nog te weten over... Dora Larsen?

Hipper dan de Britse hoofdstad zelf

Ontwerpster Georgia Larsen is modelover én –blogger. Van 2010 tot 2015 koopt ze lingerie in voor Topshop en in 2016 lanceert ze vanuit haar flat (met een oppervlakte van amper 90 m2) in Peckham haar eigen merk: Dora Larsen. Georgia is het beu om oncomfortabele beha’s te dragen en ontwerpt voortaan zélf de lingerie waar ze van droomt. In combinatie met de liefde voor kleur die ze erft van haar vader, een surrealistisch kunstschilder, blijkt dat een formule voor succes. Amper een jaar later verkoopt Georgia haar lingerie in maar liefst 19 landen wereldwijd. En haar collectie voor de lente/zomer van 2018 is binnenkort te verkrijgen in grootwarenhuizen zoals Hudson’s Bay in Nederland en Shinsegae in Zuid-Korea, én via belangrijke online spelers zoals Zalando in Europa.

Underwear so good it has to be seen

De originele combinaties van pioenroze tulle en schemernavy elastiek tot koraalkleurig kant en ijsblauw tulle zorgen voor zuurstof  in een ondergoedwereld vol zwart en nudetonen. ‘Kleuren zoals mosgroen, lilagrijs, saffraan en parelmoer hebben de kracht om je op te beuren, te troosten én te doen lachen. De kunst ligt er gewoon in om de juiste combinaties uit te kiezen.’ aldus Georgia.

Maar ook het precisiewerk om de ideale pasvorm te bepalen en de aandacht voor de allerkleinste en vooral unieke details, maken van Dora Larsen een instant succes. Zoals de comfortabele brede elastieken gecombineerd met de chique details in wimperkant. Georgia legt uit: ‘Van bij de start was het mijn doel om lingerie te creëren waar je alle vertrouwen in hebt door de pasvorm en materiaalkeuze, maar die ook zo fun is om dragen dat het eigenlijk zonde is om ze onder je kleren te verstoppen.’

De gevulde bh, maar dan cool!

In de collectie voor de lente/zomer van 2018 krijgt elk stuk naar goede gewoonte de naam van één van Georgia’s beste vriendinnen, van een close familielid, of... haar favoriete huiskatten.

Vooral de ruime keuze in vormen en maten (inclusief E/F) valt op. Net als de terugkeer van de gevulde beha op (‘de coole versie’, aldus Georgia), én de bijzondere halfgevulde balconette en triangelvormige beha. Maar laat vooral ook het bijbehorende motto van deze collectie nazinderen: ‘Boycott Photoshop!’. Georgina: ‘Klanten willen een vertrouwensband met hun favoriete merk. Daarom communiceren wij altijd heel open over onze productiewijze, en nu trekken we die lijn door naar onze fotoshoots. Transparantie is  dan ook ontzettend belangrijk!’

Jane

Dove grey elastic + ice blue tulle + soft coral lace

Amelia