Trademart zet in op verdere expansie en wil uitgroeien tot de grootste fysieke & online marktplaats voor professionelen

• Lancering Trademart Digital, een B2B omnichannel marktplaats
  • Opening totaal vernieuwde baby & kids afdeling
  • Trademart slaat de handen in elkaar met Van Remoortel voor home & living &go sector

Brussel, 25 augustus 2022 - Trademart kondigt opnieuw verregaande uitbreidingsplannen aan. ​ Op de gekende fysieke locatie in Brussel opent eind augustus een totaal vernieuwde baby & kidsafdeling en groeit het aanbod bij home & living &go gevoelig door onder andere de verhuis van inkoopcentrum Van Remoortel naar Trademart en de komst van vele andere nieuwe merken. Anderzijds versterkt Trademart met de officiële lancering van Trademart Digital, zijn unieke marktpositie op de markt en kunnen brands en retailers elkaar vanaf nu ook ontmoeten via Trademart.eu.

Trademart Digital: de nieuwe online ontmoetings- en inspiratieplek voor merken en retailers

Met meer dan 1.500 merken verdeeld over meer dan 400 exposanten is Trademart in Brussel al 45 jaar het grootste inkoopcentrum voor retail professionals. Tijdens events en in hun showrooms stellen talloze merken in o.a. mode, accessoires en interieur hier hun collecties voor aan retailers. Om deze unieke marktpositie nog te versterken, kunnen brands en retailers elkaar vanaf nu ook ontmoeten via Trademart.eu. Anderen gingen al voor maar Trademart Digital gaat nog een stap verder door de nadruk te leggen op inspiratie voor zowel retailers als brands en de link met de fysieke showrooms.

"Voor het toekomstige landschap van de retail is de combinatie van een fysieke locatie én een digitaal platform bijzonder belangrijk. Het tastbaar maken van producten blijft cruciaal in onze sector, en tegelijkertijd willen we met onze online aanwezigheid retailers en exposanten nog makkelijker in contact brengen met elkaar. Met Trademart Digital willen we dan ook uitgroeien tot de meest relevante marktplaats voor retail professionals. Ons digitaal platform is gegroeid uit een samenwerking met Markettime, onze hoogtechnologische partner met jarenlange expertise en succesvolle implementaties van online B2B platformen.", aldus Guy Stevens, CEO Trademart.

Retailers maken via Trademart.eu met één muisklik kennis met alle collecties en nieuwe trends, zodat ze online meteen vinden wat ze nodig hebben voor hun winkel. Met één login voor alle merken verloopt inkopen eenvoudiger dan ooit. De aftrap voor Trademart Digital wordt gegeven door de sector 'baby & kids'. Met een uitgebreid gamma van talrijke merken met o.a. kleertjes, accessoires en meubels voor de allerkleinsten halen brands online een groter bereik, terwijl retailers zonder zich te verplaatsen alle collecties en nieuwste trends kunnen ontdekken. Bestellen kan vanaf heden fysiek in de showrooms of via het online digitaal platform. ​

De baby & kids afdeling, een marksegment in volle expansie

De baby- en kidssector evolueert en Trademart groeit mee. Er komen grote spelers bij, duurzame en kleinere merken zien het levenslicht en ook online groeit het aantal webshops.

Bij Trademart evolueren we naar een aanpak die nog meer aansluit bij de individuele noden van onze exposanten. Maatwerk, dus! ” zo vertelt Lies Vandiest, Business Unit Manager Trademart enthousiast.

Vanaf augustus 2022 neemt de baby & kids-afdeling haar intrek op de vernieuwde D-verdieping, net naast home & living. In totaal is er maar liefst 6.000 m2 beschikbaar.

Het is een hippe, hedendaagse én compleet vernieuwde locatie waar exposanten hun collecties op de allerbeste manier aan retailers kunnen voorstellen en nieuwe samenwerkingen smeden, o.a. dankzij onze shared showrooms.” gaat Lies Vandiest verder. “Bij Trademart willen we exposanten en hun merken alle ruimte bieden om mee te kunnen groeien, samen met ons en de markt.

De nieuwe baby & kids afdeling ligt net naast home & living. Een bewuste keuze aangezien heel wat merken uit deze beide sectoren retailers en producten delen en er zo nog grotere synergiën opgebouwd kunnen worden.

Van 28 tot 30 augustus vinden de officiële openingsdagen van de vernieuwde baby & kids afdeling plaats. Voor meer info, klik hier.

Komst Van Remoortel geeft home & living &go extra schwung

Ook de home & living &go afdeling wordt verder uitgebouwd. Van Remoortel en home & living &go slaan de handen in elkaar. ​ Vanaf augustus verhuist Van Remoortel definitief naar Trademart.

Guy Stevens is bijzonder blij met deze samenwerking: “Dit betekent opnieuw een belangrijke stap voor de verdere groei van onze home & living &go afdeling. Dankzij onder andere de komst van Van Remoortel biedt Trademart vanaf nu maar liefst 10.000 m² met de laatste cash & carry trends, inspiratie en nieuwigheden in interieur, decoratie en totale woonbeleving voor de hele B2B-markt.”

Van Remoortel staat bekend als het meest complete lifestyle inkoopcentrum en groothandel voor retailers en interieur-professionals in Home, Gift en Garden. Vanaf augustus neemt deze belangrijke marktspeler dus zijn intrek in Trademart met merken zoals De Witte Lietaer, Spaas Kaarsen, Florissima, Vivant, Pattberg, Goldina, Wenzel, H & R The Wire Man en Intercosmo. Daarnaast wordt het huidige aanbod bij home & living &go uitgebreid met tal van andere nieuwe exposanten en merken zoals onder andere Eichholtz, Decorama, Cocoon Collection, Rex London, Leistenschlag, Trendfleur, De Stip, Menza, DM Original Design en Greenohut,... Trademart realiseert hiervoor een uitbreiding van 3.000 m² wat de totale oppervlakte van de home & living &go afdeling naar 10.000 m² brengt.

​Van 28 augustus tot 4 september vinden expansion days van de home & living &go afdeling plaats. Voor meer info, klik hier.

ENG_Trademart Digital_Expansion_Trademart.docx 28 KB FR_Trademart Digital_Expansion_Trademart.docx 27 KB NL_Trademart Digital_Expansion_Trademart.docx 27 KB