TRADE MART BRUSSELS WORDT ALLEREERSTE EUROPESE DIGITALE OMNICHANNEL MARKTPLAATS

Trade Mart Brussels zet een stap in de toekomst van digitale detailhandel en sluit een akkoord met het digitale platform MarketTime.

Brussel, 30 november 2020 – Trade Mart Brussels, Europa's enige echte marktplaats voor professionelen biedt weldra het beste van twee werelden: enerzijds een grote unieke locatie voor fysieke retailervaring met een breed scala aan producten en diensten en anderzijds een ultramoderne digitale marktplaats. Het resultaat? Een allesomvattend en flexibel retailaanbod, voor zowel kopers als verkopers.

Trade Mart tekent een overeenkomst met het in de Verenigde Staten gevestigde MarketTime, de enige volledig in de cloud geïntegreerde applicatie voor een digitaal marktplaatsplatform dat het totale ecosysteem van vraag en aanbod ondersteunt.

Guy Stevens, CEO Trade Mart Brussels, is erg blij met deze grote stap om future proof te zijn: “De overeenkomst met MarketTime betekent voor ons een significante gamechanger en een winnende strategie die onmiddellijk voordelen zal bieden voor zowel merken als retailers. We zullen een Europees digitaal platform creëren dat handelsgrenzen vervaagt en komaf maakt met traditionele barrières waar fysieke locaties mee te maken hebben. En op die manier onze klanten over de hele wereld de klok rond te kunnen ondersteunen. Dankzij deze samenwerking zullen we niet alleen onze huurders een betere service kunnen bieden, ik ben er ook van overtuigd dat dit de ideale opportuniteit is om Trade Mart Brussels te positioneren op de bredere Europese marktplaats.”

MarketTime is een volledig operationeel platform dat al decennialang succesvolle e-commercetoepassingen levert voor de retailindustrie in de Verenigde Staten. Onlangs kondigde MarketTime een gelijkaardig samenwerkingsverband aan met het Dallas Market Center in de Verenigde Staten.

“Samen met Trade Mart Brussels en Dallas Market Center werken we al enkele maanden hard achter de schermen om ervoor te zorgen dat ons platform kan inspelen op hun individuele behoeften en een naadloze integratie kan bieden over beide continenten heen. Honderdduizenden kopers en verkopers zullen zo toegang krijgen tot directe internationale koop- en verkoopopties waarover zij tot nu toe niet konden beschikken. We zijn erg enthousiast en vereerd om deel uit te maken van dit ongelooflijke team van marktmakers”, zegt Hemal Patel, oprichter en CEO van MarketTime.

Trade Mart Brussels en Dallas Market Center werkten al nauw samen en hebben in de loop van de jaren voortdurend ideeën, bedrijfsfilosofieën en best pratices uitgewisseld. Door deze overeenkomst worden twee van de grootste en meest succesvolle marktcentra ter wereld online verenigd en ontstaat een unieke wereldwijde omnichannel-marktplaats.

Alle voorbereidingen zijn in volle gang en Trade Mart Brussels plant de lancering van zijn digitale retailplatform voor professionelen in het tweede kwartaal van 2021. ​

Over Trade Mart Brussels

TRADE MART BRUSSELS 2000 MERKEN ONDER 1 DAK
​www.trademart.be ​
​Atomiumsquare 1 - 1020 Brussel

Trade Mart Brussels is het grootste ervaringsplatform voor retail professionals in Europa met meer dan 2000 merken onder 1 dak. Retailers doen er inspiratie op voor het nieuwe seizoen en kopen collecties van duizenden merken in mode, accessoires, schoenen, interieur en nog veel meer.

Over MarketTime

markettime.com

MarketTime is een toonaangevend in de VS gevestigd softwarebedrijf dat de zaken tussen merken, verkoopagenten en detailhandelaren beheert. MarketTime is de enige volledig geïntegreerde cloudgebaseerde applicatie die overal en altijd beschikbaar is voor verkopers en kopers. Tegenwoordig faciliteert het bedrijf jaarlijks meer dan 1,6 miljoen bestellingen voor meer dan 76.000 unieke retailers met meer dan 2.100 merken, bijna 280 verkoopkantoren en 3.100 verkopers.