De beautywereld: is hyperpersonalisatie de toekomst?

Een gepersonaliseerde benadering of hyperpersonalisatie kijkt naar de oorzaak van een probleem, niet enkel naar de symptomen die je vaak zelf kan waarnemen. Hoe meer objectieve data je hebt, hoe beter je je eigen huid zal begrijpen. En dat is cruciaal voor het vinden van de geschikte huidverzorging én voor het aanpakken voor eventuele onderliggende problemen. ​

Het grote publiek

De opkomst van (hyper)personalisatie verandert de manier waarop het grote publiek omgaat met zijn of haar huidverzorging. Zo worden ook DNA testen in de cosmeticawereld meer en meer gebruikt, in Groot-Brittanië experimenteert de keten Holland & Barrett met DNA testen die je kan kopen in de winkel om te kijken welke dagcrème bij je past. "Een DNA test helpt om meer inzichten te geven én helpt giswerk uit te schakelen maar uiteraard telt ook de levensstijl mee en heeft die invloed op onze huid." zegt Dr. Barbara Geusens (cfr. VTM Nieuws)

Meten is weten

Genetische, epigenetische en bloedtesten spelen een belangrijke rol. Zij vormen de link tussen wat je ziet en waarom het gebeurt (de oorzaak)." zegt Dr. Barbara Geusens.

Nomige, het Belgische skincaremerk van Dr. Barbara Geusens onderzoekt waar huidtekorten liggen en wat specifieke huidbehoeften zijn via een DNA (swab)test. Met die kennis personaliseert het merk producten voor haar klanten door de juiste ingrediënten, voor iedere unieke huid, toe te voegen.

Merken en experten die op basis van die data producten ontwikkelen en/of aanraden geven vorm aan de hyperpersonalisatie trend. En naarmate de technologie zich blijft ontwikkelen, zal de trend steeds gangbaarder worden.

"De gangbare gezichtscans helpen je inzicht te geven. Een goede eerste stap die echter niets vertelt over de oorzaak van eventuele beschadigingen. Genetische (zoals een DNA test), epigenetische en bloedtesten spelen hierin een belangrijke rol. Zij vormen de link tussen wat je ziet en waarom het gebeurt." zegt Dr. Barbara Geusens.

Het Cosmeticacomplot

Dr. Geusens is zelf benieuwd naar wat haar bloedwaarden vertellen over haar huid. In de derde aflevering van 'Het Cosmetica Complot: de Podcast' spreekt Dr. Barbara Geusens met orthomoleculair therapeut Romy Noordzij, laat ze een bloedstaal afnemen én meten ze haar actuele hormoonstatus.

"Een huidklacht is niet zwart wit en geen twee huiden zijn hetzelfde. Ik geloof daarom in persoonlijk meten en kijken naar onderliggende disbalans." Romy Noordzij, orthomoleculair therapeut.

Het Cosmetica Complot: de Podcast is te beluisteren via Spotify en Apple Podcasts.

Het Cosmeticacomplot: de Podcast, aflevering 3

Het Cosmeticacomplot – het boek én de podcastreeks.

Volgens Jani Kazaltzis was een boek als Het Cosmeticacomplot van Dr. Barbara Geusens “absoluut noodzakelijk”. “Een consument geraakt volledig in de war door de miscommunicatie rond skincare producten en ingrediënten .”

Ook Dr. Servaas Bergé ziet soms het bos door de bomen niet meer. En het is net daar waar Dr. Barbara Geusens in haar boek & podcastreeks ‘Het Cosmeticacomplot’ een (kritische) vinger aan de pols houdt. Internationale én Belgische (huid)experten nemen plaats in de studio en gaan geen vraag uit de weg. Het doel? Consumenten helderheid bieden en cosmeticamythes debunken.


 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Een visie op lange termijn
Laurent Ferrier, horlogemaker van de derde generatie, zet zich al zijn hele leven in voor het behoud van de uitzonderlijke kwaliteit van de Zwitserse horlogerie. Elke creatie van LAURENT FERRIER weerspiegelt een harmonie tussen puur en evenwichtig design, geïnspireerd door eeuwenoude traditie, en technisch vooruitstrevende uurwerken.
press.oserieux.be
Website preview
Looye experimenteert met food trends
Het klassieke driegangendiner maakt plaats voor trending sharingplates en kleine bites die je net zo graag fotografeert als opeet. Looye Honingtomaten passen perfect in die trend: feestelijk, verfijnd en gemaakt om te delen.
press.oserieux.be
Website preview
BIBS lanceert fopspeencollectie met een vleugje hygge
De eerste winter én kerst voor je kleine spruit, dat verdient een fopspeen met feestelijke touch. Het populaire Deense babymerk BIBS, staat gekend om haar iconische kleuren & prints én lanceert voor dit eindejaar de Retro Holiday-collectie. Twee vreugdevolle ontwerpen met lieve strikjes en maretakken. Hygge-waardig dankzij haar warme kleuren en subtiele knipoog naar kerscadeautjes en gezellige kerstdecoratie die voor blijvende herinneringen zullen zorgen.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be