De beautywereld: is hyperpersonalisatie de toekomst?

Een gepersonaliseerde benadering of hyperpersonalisatie kijkt naar de oorzaak van een probleem, niet enkel naar de symptomen die je vaak zelf kan waarnemen. Hoe meer objectieve data je hebt, hoe beter je je eigen huid zal begrijpen. En dat is cruciaal voor het vinden van de geschikte huidverzorging én voor het aanpakken voor eventuele onderliggende problemen. ​

Het grote publiek

De opkomst van (hyper)personalisatie verandert de manier waarop het grote publiek omgaat met zijn of haar huidverzorging. Zo worden ook DNA testen in de cosmeticawereld meer en meer gebruikt, in Groot-Brittanië experimenteert de keten Holland & Barrett met DNA testen die je kan kopen in de winkel om te kijken welke dagcrème bij je past. "Een DNA test helpt om meer inzichten te geven én helpt giswerk uit te schakelen maar uiteraard telt ook de levensstijl mee en heeft die invloed op onze huid." zegt Dr. Barbara Geusens (cfr. VTM Nieuws)

Meten is weten

Story image

Nomige, het Belgische skincaremerk van Dr. Barbara Geusens onderzoekt waar huidtekorten liggen en wat specifieke huidbehoeften zijn via een DNA (swab)test. Met die kennis personaliseert het merk producten voor haar klanten door de juiste ingrediënten, voor iedere unieke huid, toe te voegen.

Merken en experten die op basis van die data producten ontwikkelen en/of aanraden geven vorm aan de hyperpersonalisatie trend. En naarmate de technologie zich blijft ontwikkelen, zal de trend steeds gangbaarder worden.

"De gangbare gezichtscans helpen je inzicht te geven. Een goede eerste stap die echter niets vertelt over de oorzaak van eventuele beschadigingen. Genetische (zoals een DNA test), epigenetische en bloedtesten spelen hierin een belangrijke rol. Zij vormen de link tussen wat je ziet en waarom het gebeurt." zegt Dr. Barbara Geusens.

Het Cosmeticacomplot

Dr. Geusens is zelf benieuwd naar wat haar bloedwaarden vertellen over haar huid. In de derde aflevering van 'Het Cosmetica Complot: de Podcast' spreekt Dr. Barbara Geusens met orthomoleculair therapeut Romy Noordzij, laat ze een bloedstaal afnemen én meten ze haar actuele hormoonstatus.

"Een huidklacht is niet zwart wit en geen twee huiden zijn hetzelfde. Ik geloof daarom in persoonlijk meten en kijken naar onderliggende disbalans." Romy Noordzij, orthomoleculair therapeut.

Het Cosmetica Complot: de Podcast is te beluisteren via Spotify en Apple Podcasts.

Het Cosmeticacomplot: de Podcast, aflevering 3
Het Cosmeticacomplot: de Podcast, aflevering 3

Het Cosmeticacomplot – het boek én de podcastreeks.

Volgens Jani Kazaltzis was een boek als Het Cosmeticacomplot van Dr. Barbara Geusens “absoluut noodzakelijk”. “Een consument geraakt volledig in de war door de miscommunicatie rond skincare producten en ingrediënten .”

Ook Dr. Servaas Bergé ziet soms het bos door de bomen niet meer. En het is net daar waar Dr. Barbara Geusens in haar boek & podcastreeks ‘Het Cosmeticacomplot’ een (kritische) vinger aan de pols houdt. Internationale én Belgische (huid)experten nemen plaats in de studio en gaan geen vraag uit de weg. Het doel? Consumenten helderheid bieden en cosmeticamythes debunken.

Story image

 

Over oSérieux! PR & Events

oSérieux! PR & Events
p/a Silversquare Zaventem
Ikaroslaan 1
1930 Zaventem

Affiliate partner of Omnicom
Founding partner of Desmos