Wolvis sluit webshop op Green Friday

Één dag enkel tweedehands ​

Duurzaam ondernemen is sinds de start de rode draad binnen het Belgische breigoedlabel Wolvis. Zo worden alle stukken volledig in Europa geproduceerd, waarvan 90% in België, én kunnen klanten in Gent hun bestelling per fiets laten bezorgen. Daarom lanceert het merk haar nieuwe preloved concept waarmee ze de levensduur van haar sjaals en kledingstukken aanzienlijk verlengt. En om dat concept kracht bij te zetten, zet Wolvis geen promotionele actie op, wel een bewustwordingscampagne. Op 28 november, tijdens Green Friday, sluit het breigoedmerk haar webshop; één dag zonder nieuwe aankopen, enkel tweedehands!

“In ons team zitten enkele fervente vintage-shoppers, en uit een bevraging bij onze klanten blijkt dat zij dezelfde mindset delen”, zegt oprichtster Griet Depoorter. “Met onze resale-service spelen we in op die behoefte. We willen tonen dat schoonheid en duurzaamheid perfect hand in hand kunnen gaan, en niet onbelangrijk, we bereiken nu ook een nieuwe klantengroep, mensen voor wie de prijs van een nieuwe sjaal iets te hoog is.”

Sinds vorige maand kunnen Wolvis-klanten hun gedragen items terug sturen en een nieuw leven schenken. En dat is eenvoudig. Via het resale-formulier op de website kunnen ze hun stukken aanmelden, waarna het Wolvis-team elk item zorgvuldig beoordeelt. Klanten ontvangen een prepaid retourlabel en zodra het item toekomt, volgt een laatste inspectie. Op basis van die waardering krijgen klanten shoptegoed dat ze kunnen besteden op de website. Het Wolvis-team wast, frist op, fotografeert en maakt elk stuk klaar voor een nieuwe thuis.

De webshop dicht, de kringloop open

Het preloved initiatief is het passieproject van Isabeau Goddé, project manager bij Wolvis. Zij maakt er haar missie van om alle processen binnen het label zo duurzaam en transparant mogelijk te houden. "Dat we deze resale-service lanceren tijdens Green Friday, is geen toeval. We bieden een duurzaam alternatief voor alle koopgekte van Black Friday. Op deze dag sluiten we onze webshop gedurende één dag. Een dag zonder nieuwe aankopen, enkel tweedehands."

Op Green Friday houdt Wolvis haar webshop dus bewust gesloten. Geen nieuwe producten, geen kortingen – enkel tweedehands stuks die een tweede leven verdienen. Met deze actie wil het Belgische knitwearlabel stilstaan bij de waarde van wat al bestaat.


De Wolvis Preloved-collectie is beschikbaar via wolvis.be/collections/preloved.


Over Wolvis

Wolvis maakt poëtisch breigoed dat raakt en verbindt. Elk stuk ontstaat uit natuurlijke, hoogwaardige materialen en met respect voor mens en natuur. Het merk wil schoonheid toevoegen aan de wereld door inspirerende verhalen te vertalen naar tastbare creaties. Emoties, herinneringen en verlangens vormen de basis van breigoed dat zacht om je heen valt en jarenlang mee kan.

Wolvis werd opgericht door Griet Depoorter, die haar achtergrond in de architectuur meeneemt in haar manier van ontwerpen. Na enkele jaren in het vak besloot ze haar liefde voor breigoed volledig te volgen. Sinds 2016 richt ze zich helemaal op Wolvis en laat ze het grootste deel van de collectie in België produceren.

In 2025 lanceerde Wolvis een preloved concept om de levensduur van haar sjaals en kledingstukken te verlengen. Klanten kunnen gedragen stuks terugsturen zodat deze opnieuw verwerkt en verder gedragen kunnen worden.

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Persflash: Santa Claus or Fashion house?
1.Een stijlvolle keuze voor de feestdagen met een hart van goud. De HYBRID 2.0 it-bag in tartan van Clio gevuld met de natuurlijke verzorgingsproducten van RainPharma. Deze limited edition tas is niet zomaar een fashion statement, maar een hartverwarmend gebaar ten voordele van KickCancer. - €275,00 via deze link. Alle winst wordt ingezet om onderzoek naar kinderkanker te financieren.
press.oserieux.be
Website preview
Website preview
Designer Charles Kaisin ontwerpt limited edition fles voor BRU©
Gekend om zijn majestueuze origami-creaties, surrealistische diners en zijn voorliefde voor recycling, geometrie en beweging, slaat designer Charles Kaisin dit eindejaar de handen in elkaar met BRU. Na projecten zoals de 'Hairy Chair', de installatie van 20.000 gouden origamivogels in de Brusselse Sint-Hubertusgalerijen en samenwerkingen met merken als Delvaux en Hermès, staan de feestdagen dit jaar volledig in teken van het Belgische (licht) sprankelende watermerk.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be