WOLFIN - Belgische brillen met boodschap van vrouwelijke veerkracht

Het nieuwe Belgische brillenmerk WOLFIN inspireert zich niet alleen op sterke vrouwen, het wil ook andere vrouwen inspireren om hun unieke veerkracht te gebruiken, de sprong te wagen en hun eigen pad te volgen.

HET PAD VAN INGE

WOLFIN-designer Inge De Muynck is opgegroeid tussen de brillen. Ze runt samen met haar broer familiebedrijf Technop, al bijna 40 jaar een vaste waarde in de Belgische optiekwereld. Haar drang om te ontwerpen en creëren kon ze intussen, na een opleiding juwelier-goudsmid, kwijt in haar juwelencollectie. Twee kinderen en een renovatie later, raakte dat project op een zijspoor. Een nieuwe creatieve uitlaatklep lag echter al die jaren gewoon voor het grijpen: het ontwerpen van een eigen brillencollectie.

"Ik vind het fantastisch om te creëren: het ontwerpen van modellen, zoeken naar de juiste kleuren en materialen, zelfs foto's maken voor Instagram. Dat is gewoon het leukste aan mijn job." vertelt Inge enthousiast.

Zes ambassadrices, vriendinnen van de ontwerpster, zetten de bemoedigende boodschap kracht bij. Net zoals Inge, gingen ook zij elk hun eigen weg. Hun verhalen op de website en sociale media sporen vrouwen aan om hun veerkracht te gebruiken en toch maar die ene stap te zetten.

STERKE VROUWEN, STERKE MODELLEN

De naam van de eerste collectie, RISE, verwijst naar het gedicht van Maya Angelou ‘Still I rise’. Het gaat over vallen en altijd weer opstaan - wat vrouwen heel vaak moeten doen, vooral bij het timmeren aan een eigen weg. Elk montuur is vernoemd naar een vrouw die Inge bewondert en sluit aan bij hun karakter. Zo is er de Maya (Angelou), Ada (Lovelace), Amelia (Earhart), Junko (Tabei), Marina (Abramovic’), maar ook een Janine (de moeder van Inge).

Oh ja: WOLFIN is de samenvoeging van Wolf en Finn, de kinderen van Inge. Bovendien straalt een wolvin enorme kracht uit, het perfecte symbool voor veerkrachtige vrouwen.

PRAKTISCH

De collectie bestaat uit zowel optische monturen als zonnebrillen. WOLFIN EYEWEAR (richtprijs vanaf € 185) wordt verkocht bij zelfstandige opticiens, inclusief etui en lensdoekje van gerecycleerd materiaal. Bij de bril zit uitleg over de inspirerende vrouw die er haar naam aan leent. Meer info vind je terug via wolfin-eyewear.be.

Laat je ook inspireren via de Wolfin Instagram en Facebook pagina's.

Affiliate partner of Fleishman Hillard
Jean Monnet laan 14