Wereld Hart Dag

Ter gelegenheid van Wereld Hart Dag op 29 september 2016 kondigt Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), een toonaangevend gezondheidstechnologiebedrijf, vandaag een nieuw partnerschap aan met de World Heart Federation (WHF) om mensen te helpen beter voor de gezondheid van hun hart te zorgen. In lijn met de campagne ‘power your life’ van de WHF wil Philips mensen stimuleren om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen voor een levensstijl die het hart ten goede komt. Ook wil het bedrijf mensen bewustmaken inzake hart- en vaatziekten (HVZ).  

HVZ zijn de meest voorkomende doodsoorzaak wereldwijd. In 2015[i] overleden meer dan 17,5 miljoen mensen aan hart- en vaatziekten. Ook brengen HVZ meer kosten met zich mee dan eender welke andere chronische aandoening. Ondanks deze cijfers blijkt uit de recent in opdracht van Philips opgestelde Future Health Index dat slechts 39% van de cardiologen van mening is dat hun patiënten over de benodigde middelen beschikken om hun hart op effectieve wijze gezond te houden. Als leider op het vlak van de preventie, diagnose en behandeling van hart- en vaatziekten gelooft Philips dat het essentieel is om mensen informatie te bieden, zodat zij gezondere keuzes kunnen maken en gezondere gewoontes kunnen aanleren.

“Philips heeft zich ertoe verbonden om gepersonaliseerde, geïntegreerde cardiologieoplossingen te bieden met een focus op preventie, diagnose en behandeling. Ons nieuwe partnerschap met de World Heart Federation vormt een belangrijk element binnen ons commitment om HVZ te helpen voorkomen door duidelijk te maken wat de risicofactoren voor hart- en vaatziekten zijn en mensen te helpen betere keuzes te maken en gezondere leefgewoonten te ontwikkelen”, zegt Carla Kriwet, Business Leader of Patient Care and Monitoring Solutions bij Philips.

Ter gelegenheid van de Wereld Hart Dag lanceert Philips myheartisunique.com, een educatieve hub die bedoeld is om de bewustwording inzake de preventie van HVZ door gezonde leefgewoonten te versterken. De hub zal interviews met deskundigen omvatten, evenals voorbeeldvragen voor patiënten aan cardiologen, informatie over leven met HVZ, inclusief vroegtijdige waarschuwingstekenen, en levensstijlgerelateerde informatie zoals bewegingstips en recepten voor een gezond hart.

“Een gezond hart vormt het hart van je gezondheid. Goed voor je hart zorgen betekent gezond eten en drinken, voldoende bewegen, niet roken ... Stuk voor stuk dingen die niet alleen maken dat je gezonder bent, maar ook dat je je beter voelt en volop van het leven geniet”, aldus Johanna Ralston, de CEO van de World Heart Federation. “Ons partnerschap met Philips levert een uniek perspectief op dankzij de klinische expertise en het inzicht in de consument waarover Philips beschikt. Samen steunen we de doelstelling van de Wereldgezondheidsorganisatie om het aantal vroegtijdige overlijdens als gevolg van hart- en vaatziekten tegen 2025 met minstens 25% terug te dringen.”

Aanvullend op zijn activiteiten op Wereld Hart Dag vierde Philips eerder deze maand de 20e verjaardag van zijn automatische externe defibrillator (AED) HeartStart. Daarbij werd een bewustwordingscampagne opgezet om aandacht te vragen voor plotselinge hartstilstand en de rol van de helden van vandaag in het redden van levens. Philips wil laten zien hoe eenvoudig AED's werken en hoe belangrijk ze zijn. Zo wil het bedrijf leken aanmoedigen om in actie te komen. Philips HeartStart defibrillators zijn te vinden aan boord van de vliegtuigen van 9 van de 10 grootste luchtvaartmaatschappijen in de VS en bij een groot aantal van de grotere internationale maatschappijen. De HeartStart is ook te vinden in 43 professionele sportarena's en bij 85% van de Fortune 500-bedrijven.

 

Om meer te lezen over de AED-bewustmakingscampagne van Philips en de HeartStart-producten van het bedrijf: http://www.usa.philips.com/healthcare/solutions/emergency-care-resuscitation/automated-external-defibrillators#HeartStart AEDs. Voor meer informatie over het partnerschap van Philips met de World Heart Federation: [link naar landingspagina Philips Wereld Hart Dag].

[i]World Health Organisation. Noncommunicable Diseases. 2015. Te raadplegen via: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs355/en/ Accessed September 2016

 

 

Nele Bouchier

Senior Corporate Communications Manager BeLux, oserieux,Philips Brand

Share

Meest recente verhalen

Website preview
Een verhaal in elke steek: oSérieux verwelkomt Belgisch lederwarenhuis AESAERT
AESAERT staat voor tijdloze elegantie, duurzame keuzes en eenvoud. Elk stuk is ontworpen om jarenlang mee te gaan en dat niet alleen in kwaliteit, maar ook in stijl. Het Belgische leer dat wordt gebruikt, is plantaardig gelooid, wat het tot één van de meest milieuvriendelijke keuzes maakt binnen de sector. De meeste tassen worden vandaag nog steeds met de hand vervaardigd in het atelier in Gent. Elke creatie wordt met zorg en precisie afgewerkt.
press.oserieux.be
Website preview
Website preview
Fruitzonderlijk lekker: verfrissende zomerdrank voor klein én groot
SPA® Fruit verrast deze zomer met een nieuwe onweerstaanbare smaakcombinatie: SPA® Fruit Peach Pear. Deze unieke, niet-bruisende mix van zoete perzik en sappige peer prikkelt de smaakpapillen en brengt het beste van fruit en puur mineraalwater samen in één verfrissende dorstlesser.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be