Waaruit halen Belgen hun plezier?

In samenwerking met onderzoeksbureau Listen, vroeg Côte d’Or via een internetenquête 1000 Belgen  en 1000 Nederlanders (25-64) naar datgene wat hen het gevoel geeft echt te leven: een passie, droom, kleine of grote activiteit. 82% antwoordde positief op de vraag of ze dit hebben t.o.v. 83% bij onze Noorderburen, bij wie tegelijkertijd dezelfde bevraging liep. In ons land scoort Vlaanderen met 80% iets minder hoog dan Wallonië (85%) en Brussel (84%). Mannen blijken zich met 86% dan weer meer dan vrouwen (77%) bewust van hun passie, evenzo voor de 35-44-jarigen en de hogere sociale klasse.

Op de vraag wat er in de top van die zaken staat, antwoorden Belgen: ...

 

Reizen (38%), onze relatie verbeteren (29%), de familiebanden versterken (21%) en meer tijd spenderen met de kinderen (29%) staan bovenaan het lijstje!

Het plezier van op reis gaan, even weg van onze dagelijkse routine, is op zich niet verwonderlijk als resultaat. Opvallend is echter dat plezier in relatie tot de andere merkelijk even sterk scoort. Of het nu gaat om nieuwe mensen leren kennen of quality time met het gezin: ons sociaal netwerk speelt een duidelijke rol in onze zoektocht naar plezier. 

Côte d´Or stelde dit jaar puur plezier hoog in het vaandel. Met zijn True Pleasure campagne prikkelde ze mensen terug op zoek te gaan naar datgene wat hen het gevoel geeft echt te leven, het terug bovenaan de agenda te plaatsen en er werk van te maken.  Van zweefvliegen via een cursus fotografie tot het trotseren van de Noorse Glåma. Côte d’Or brengt de True Pleasures dromen van Belgen tot leven!

 

 

Share

Meest recente verhalen

Website preview
Belgische première van Jonathan Larsons tick, tick… BOOM! in Brussel
Dit najaar brengt The Bridge Theatre een primeur naar Brussel: de allereerste Belgische productie van de meeslepende rockmusical tick, tick… BOOM!. Van Jonathan Larson, de legendarische maker van RENT, komt een rauw, eerlijk en hartstochtelijk verhaal vol dromen, twijfels en onvergetelijke muziek.
press.oserieux.be
Website preview
Een verhaal in elke steek: oSérieux verwelkomt Belgisch lederwarenhuis AESAERT
AESAERT staat voor tijdloze elegantie, duurzame keuzes en eenvoud. Elk stuk is ontworpen om jarenlang mee te gaan en dat niet alleen in kwaliteit, maar ook in stijl. Het Belgische leer dat wordt gebruikt, is plantaardig gelooid, wat het tot één van de meest milieuvriendelijke keuzes maakt binnen de sector. De meeste tassen worden vandaag nog steeds met de hand vervaardigd in het atelier in Gent. Elke creatie wordt met zorg en precisie afgewerkt.
press.oserieux.be
Website preview

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be