Waaruit halen Belgen hun plezier?

In samenwerking met onderzoeksbureau Listen, vroeg Côte d’Or via een internetenquête 1000 Belgen  en 1000 Nederlanders (25-64) naar datgene wat hen het gevoel geeft echt te leven: een passie, droom, kleine of grote activiteit. 82% antwoordde positief op de vraag of ze dit hebben t.o.v. 83% bij onze Noorderburen, bij wie tegelijkertijd dezelfde bevraging liep. In ons land scoort Vlaanderen met 80% iets minder hoog dan Wallonië (85%) en Brussel (84%). Mannen blijken zich met 86% dan weer meer dan vrouwen (77%) bewust van hun passie, evenzo voor de 35-44-jarigen en de hogere sociale klasse.

Op de vraag wat er in de top van die zaken staat, antwoorden Belgen: ...

 

Reizen (38%), onze relatie verbeteren (29%), de familiebanden versterken (21%) en meer tijd spenderen met de kinderen (29%) staan bovenaan het lijstje!

Het plezier van op reis gaan, even weg van onze dagelijkse routine, is op zich niet verwonderlijk als resultaat. Opvallend is echter dat plezier in relatie tot de andere merkelijk even sterk scoort. Of het nu gaat om nieuwe mensen leren kennen of quality time met het gezin: ons sociaal netwerk speelt een duidelijke rol in onze zoektocht naar plezier. 

Côte d´Or stelde dit jaar puur plezier hoog in het vaandel. Met zijn True Pleasure campagne prikkelde ze mensen terug op zoek te gaan naar datgene wat hen het gevoel geeft echt te leven, het terug bovenaan de agenda te plaatsen en er werk van te maken.  Van zweefvliegen via een cursus fotografie tot het trotseren van de Noorse Glåma. Côte d’Or brengt de True Pleasures dromen van Belgen tot leven!

 

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Generational gifting: een gepersonaliseerde wishlist
Van Gen Z tot babyboomers: elke generatie heeft z’n eigenschappen én smaak. Daarom delen we cadeau-inspiratie die verrassend, persoonlijk en helemaal van nu is.
press.oserieux.be
Website preview
Cocktailbar Bar Nine viert zijn roots met Asian inspired cocktails
Een vaste waarde in het centrum van Leuven en opgericht in 2015 door ondernemer Changying Wu, viert Bar Nine zijn aziatische roots met drie Asian inspired cocktails en een mocktail. Stuk voor stuk creaties bedacht door de huis mixoloog Vladimir Tada Darel en perfect in combinatie met hun heerlijke Asian fingerfoods zoals gestoomde dimsum, en huisbereide loempia's.
press.oserieux.be
Website preview
WeCar.mobi, een gratis, eenvoudige en veilige oplossing voor het organiseren van kinder-carpooling
De oudste naar de voetbalwedstrijd brengen, snel doorrijden naar het verjaardagsfeestje voor de tweede en daarna nog de jongste ophalen van het scoutskamp… Voor duizenden gezinnen zijn de verplaatsingen naar buitenschoolse activiteiten een echte uitdaging. WeCar.mobi biedt dé gratis en veilige oplossing om ritten eenvoudig te organiseren en te delen tussen ouders.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be