Trademart. Moving retail forward. Together.

In alles wat we doen, willen we retailprofessionals met elkaar verbinden.

Dat doen we inmiddels al 40 jaar lang met een fysieke ontmoetingsplaats voor exposanten, merken en retailers.

Vanaf morgen gaan we nog een stap verder.

Daarbij focussen we meer dan ooit op onze drie merkrollen.

• We komen tegemoet aan de noden van zowel brands als retailers.
  • We connecteren vraag en aanbod via events en commerciële activaties.
  • We inspireren en informeren over de laatste trends qua producten en retailtechnieken.

Een stap verder. Een stap naar de toekomst.

Als merk dat al meer dan 40 jaar mensen verbindt, heeft Trademart heel wat ervaring.

Maar het retaillandschap evolueert constant. Daarom mogen wij ook nooit vastroesten in oude gewoontes. Dus besloten we een aantal elementen te laten evolueren.

Een nieuw logo & bijhorende baseline

Het meest opvallende element van een huisstijl is de naam en het logo. We vallen dan ook meteen met de deur in huis: Trade Mart Brussels wordt Trademart.

Slechts één woord. Kort, krachtig én compleet, want het omvat alles wat we doen. En terwijl we fier blijven op onze Brusselse roots, zijn we klaar om Europa te veroveren.

In de baselineMoving retail forward’ zitten drie cruciale elementen.

• Moving. Net als onze klanten gaan we mee met de tijd.
  • Retail spreekt voor zich, het is en blijft onze core business. We verbinden merken en retailers, al vier decennia lang.
  • Forward. Samen met de Trademart-community gaan we vooruit, ‘the only way to go’. Dynamisch evolueren is dé sleutel voor de toekomst. Voor de merken, voor de retail, voor ons.

Update van onze sectoren

Net zoals het retaillandschap beweegt, bewegen ook de sectoren. Het leek ons hét moment om een aantal sectoren te vereenvoudigen en duidelijk(er) te laten zeggen wat ze omvatten. Op onze website kan je ze ontdekken. Van fashion tot kids, van decoration tot sports: we zijn van alle markten thuis. En daarom uniek in Europa.

Continue verbetering van het fysieke gebouw

Ook binnen Trademart gaan we volop voor verbetering. Daarom richten we ons gebouw efficiënter in. De B-verdieping én de rotondes werden al volledig aangepakt. De receptie is compleet vernieuwd, de parking onder de tunnel heraangelegd. We blijven dus ook verder investeren in de fysieke ruimte die onmisbaar is voor de kracht van een Europese omnichannel-speler.

Nieuw cash & carry concept - home & living &go

Daarnaast lanceerden we een extra concept: home & living &go. Dit staat voor 7.500 m² cash & carry met decoratie, home- en interieurproducten. Het principe? Laat je inspireren door de laatste trends, koop de producten aan per stuk of in bulk en verkoop ze dezelfde dag nog in je eigen zaak. Zo faciliteren we de flexibiliteit voor retailers die niet enkel op collectie willen inkopen maar ook meteen willen kiezen uit de laatste trends in home & living.

Everything under one roof - Everything in one click

Online aanwezig zijn is belangrijker dan ooit. Daarom staken we onze website in een opgefrist jasje. Volledig in lijn met onze huisstijl en extra gebruiksvriendelijk: het is makkelijk navigeren doorheen het complete aanbod.

Cruciaal in de evolutie is onze digitale marktplaats. Trademart digital zal dé online plek worden waar exposanten en merken hun collecties presenteren aan retailers. Trademart zal daardoor niet alleen een fysieke maar ook een online ontmoetingsplaats aanbieden voor exposanten, merken en retailers in Europa. Een unieke combinatie met het beste van twee werelden.

Trademart wordt een omnichannel-speler die nu ook digitaal vraag en aanbod samenbrengt!

Een aangepaste marketingdynamiek

Uiteraard willen we dit nieuwe elan voldoende bekend maken.

Daarom zetten we niet alleen in op fysieke events en activaties van alle sectoren maar ook op een sterke online ondersteuning van onze marketing. Dit via onze eigen sociale media en in samenwerking met diverse partners, elk met hun eigen vakgebied.

Toekomstige projecten en concepten

Last but not least bij wijze van sneak peek willen we zeker ook nog een aantal projecten aanhalen die in de pipeline zitten.

• Toevoegen van een fashion & accessories &go center naar analogie met home & living &go. Met een complementair aanbod met onze huidige fashion & accessories sector.
  • Lanceren van een compleet nieuw en uitgebreider baby & kids 2.0 concept op de D verdieping.
  • Gevorderde studie voor het toevoegen van 2 permanente innovatieve concepten binnen de sector home & living.

Mogen we je dan ook uitnodigen om samen met ons aan de toekomst te werken en het retaillandschap van morgen verder vorm te geven?

Trademart

Moving retail forward

Together

Guy Stevens

CEO Trademart

Over Trademart

www.trademart.be/nl/rebranding
​Atomiumsquare 1 - 1020 Brussel

Trademart is het grootste ervaringsplatform voor retail professionals in Europa met meer dan 2000 merken onder 1 dak. Retailers doen er inspiratie op voor het nieuwe seizoen en kopen collecties van duizenden merken in mode, accessoires, schoenen, interieur, baby, kids en nog veel meer.