Shinncare ontvangt kapitaalinjectie van 780.000 euro

Innovatieve Belgische start-up bevestigt potentieel op de markt van intieme verzorgingsproducten voor vrouwen met investering van Opdorp Finance en finaciële steun van PMV en Belfius

Antwerpen, 3 mei 2024 - Shinncare, een innovatieve startup opgericht vanuit een gynaecologiepraktijk in 2021 en gespecialiseerd in intieme verzorgingsproducten voor vrouwen, heeft haar eerste financieringsronde succesvol afgerond met steun van Opdorp Finance, de family office van investeerder Annie Vereecken. Daarnaast heeft Shinncare ook extra financiering aangetrokken van PMV en Belfius. Deze investering bevestigt het potentieel van Shinncare op de markt van intieme verzorgingsproducten en versterkt de toekomststrategie van zaakvoerders Aude Helleputte en Karl-Filip Smet. 

De kapitaalinjectie van Opdorp Finance zal Shinncare in staat stellen om haar producten verder te commercialiseren en haar assortiment strategisch uit te breiden, met als doel om de betrouwbare intieme partner van elke vrouw te worden, van de zwangerschap tot de menopauze. Annie Vereecken, een bekende serie-investeerder in biotechbedrijven, heeft haar vertrouwen getoond in de strategie van Aude en Karl-Filip en het marktpotentieel van Shinncare door leiding te nemen in deze financieringsronde.

Het vertrouwen van Opdorp Finance heeft ook de belangstelling aangewakkerd van PMV en Belfius, wat heeft geleid tot extra financiële steun voor Shinncare. Beide financiële instellingen erkennen het strategische belang van het ondersteunen van innovatieve ondernemingen zoals Shinncare, die bijdragen aan de reële economie, bepaalde maatschappelijke problemen oplossen en bespreekbaar maken en op termijn banen kunnen creëren in Vlaanderen.

Aude en Karl-Filip, de oprichters van Shinncare, zijn verheugd met de steun van Opdorp Finance en kijken met vertrouwen naar de toekomst: ​ 

“Sinds onze opstart in 2021 hadden we nog nooit zo’n belangrijke strategische partner als Opdorp Finance aan onze zijde. ​ Hun expertise en steun zullen een cruciale rol spelen in het versterken van onze positie in de markt en het versnellen van onze groei. Samen staan we sterk voor de toekomst, waarin we ons zullen focussen op internationalisatie, en aanbodoptimalisatie van intieme verzorgingsproducten voor vrouwen.” – Aude en Karl-Filip, oprichters van Shinncare 
“Het enthousiasme van Aude en Karl-Filip, en de praktijk-ondersteunende ervaring van de producten zijn voor mij een belangrijke reden om te investeren in het jonge bedrijf. Mijn oorspronkelijke opleiding van apotheker heeft ook wel een duwtje in de rug gegeven.” – Annie Vereecken, Managing Director Opdorp Finance

PB_Shinncare.docx

DOCX 65 KB

CP_Shinncare.docx

DOCX 66 KB

Over Shinncare

Shinncare is een Belgische startup, opgericht in 2021, die vanuit de gynaecologenpraktijk verzorgingsproducten ontwikkelt voor de zwangerschap, de menopauze en de dagelijkse verzorging van vrouwen. Shinncare wil uitgroeien tot een betrouwbare partner bij het oplossen van intieme ongemakken en bij het aanbieden van comfort voor iedere vrouw. ​ Vandaag heeft Shinncare twee gamma’s: Mom Care voor intieme ongemakken tijdens de zwangerschap en na de bevalling en Intimate Care tegen menopauzale klachten, intieme ongemakken en voor dagelijks comfort.

Ga voor meer informatie naar www.shinncare.com

 

Voor meer info, niet voor publicatie

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Designer Charles Kaisin ontwerpt limited edition fles voor BRU©
Gekend om zijn majestueuze origami-creaties, surrealistische diners en zijn voorliefde voor recycling, geometrie en beweging, slaat designer Charles Kaisin dit eindejaar de handen in elkaar met BRU. Na projecten zoals de 'Hairy Chair', de installatie van 20.000 gouden origamivogels in de Brusselse Sint-Hubertusgalerijen en samenwerkingen met merken als Delvaux en Hermès, staan de feestdagen dit jaar volledig in teken van het Belgische (licht) sprankelende watermerk.
press.oserieux.be
Website preview
Een visie op lange termijn
Laurent Ferrier, horlogemaker van de derde generatie, zet zich al zijn hele leven in voor het behoud van de uitzonderlijke kwaliteit van de Zwitserse horlogerie. Elke creatie van LAURENT FERRIER weerspiegelt een harmonie tussen puur en evenwichtig design, geïnspireerd door eeuwenoude traditie, en technisch vooruitstrevende uurwerken.
press.oserieux.be
Website preview
Looye experimenteert met food trends
Het klassieke driegangendiner maakt plaats voor trending sharingplates en kleine bites die je net zo graag fotografeert als opeet. Looye Honingtomaten passen perfect in die trend: feestelijk, verfijnd en gemaakt om te delen.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be