Persinformatie

Een authentieke kerst met kalkoen... zonder stress

Brussel, 21 november 2016 – “Wat staat er dit jaar op het kerstmenu?” Een vaak gestelde vraag die gelukkig niet langer voor stress hoeft te zorgen. Want het Nederlandse bedrijf Boers&Boers brengt de scharrelkalkoenen van de Engelse familie Copas vanaf nu ook naar ons land. Respect en toewijding zijn de ingrediënten voor een overheerlijke en aan huis geleverde kerstkalkoen!

De Copas kalkoenen

Al meer dan 50 jaar verkoopt de familie Copas de allerbeste kalkoenen in het Verenigd Koninkrijk en dit met het grootste respect voor de dieren. Zo lopen de kalkoenen ruim zes maanden vrij rond op de velden en in de boomgaarden van het ruime landgoed van de familie Copas. Bij veel andere kwekers worden de kalkoenen na een snel groeiproces met nauwelijks bewegingsruimte al na 2 maanden geslacht. Door deze bijzondere aanpak ontwikkelen de Copas kalkoenen een natuurlijke vetlaag en is het vlees van uitzonderlijke kwaliteit. Na het slachten rijpt het vlees twee weken zoals dat met wild gebeurt. Hierdoor blijft de structuur na bereiding bijzonder mals en smakelijk. Een perfect én verantwoord gerecht om met familie en vrienden kerst te vieren.

Kerstdiner zonder stress

Met de Copas kalkoen serveer je jouw familie en vrienden een restaurantwaardig kerstmenu, terwijl je ook zelf geniet van een zorgeloze kerstavond. Boers&Boers levert de kalkoenen ontbeend, maar met de poten eraan, bij u thuis. Dankzij de bijgeleverde uitleg en thermometer kan er niks misgaan tijdens de bereiding. De vulling bestaat uit kalkoen- of kipgehakt van de Copas boerderij met typische kerstingrediënten, zoals veenbessen, appeltjes of kastanjechampignons. Boers&Boers zorgt bovendien ook voor bijgerechten, zoals sauzen, chutneys én bijpassende wijnen. Het perfecte feestmaal voorbereiden, was nog nooit zo eenvoudig!

Ook levering in België

De afgelopen 3 jaar genoten heel wat van onze noorderburen tijdens de eindejaarsfeesten van een overheerlijke Copas kalkoen. De smaak, de vulling en de malsheid van het gerecht, naast de goede service, zorgden voor een steeds groeiend succes. Om tegemoet te komen aan de steeds grotere vraag vanuit België, zorgt Boers&Boers dit jaar ook voor de thuisbezorging van Copas kalkoenen in Vlaanderen. Bestellen kan via de website www.boersenboers.nl tot 18 december middernacht. Wees er echter snel bij, want de vorige jaren waren de kalkoenen in een mum van tijd uitverkocht.

Richtprijzen:

Copas Kalkoen gevuld en ontbeend (10-12 personen) €109,99 (excl. leveringskosten)

Copas Kalkoen heel ongevuld (10-12 personen) €95,00 (excl. leveringskosten)

Copas Kalkoen gevuld en glutenvrij (10-12 personen)  €114,50 (excl. leveringskosten)

- Einde bericht -

Noot voor redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over Boers&Boers kan je terecht bij:

oSérieux! PR agency – Ann Ramaekers - +32 2 772 20 50

Of bezoek de website van Boers&Boers www.boersenboers.nl