Nog nooit was België ons zo dierbaar

Dit jaar kiezen wij ervoor om de Belgische frietjes en driekleurige producten even aan de kant te schuiven en focussen wij ons op de mooie verhalen van onze klanten die tijdens deze moeilijke periode de Vaderlandsliefde hoog in het vaandel houden en stuk voor stuk hun bijdrage leveren aan onze Belgische helden.

Marie Méro

Het Belgische modemerk Marie Méro, stuurde maar liefst 15.000 mondmaskerpakketten uit naar mannen en vrouwen die hun handen uit de mouwen wilden steken. Zo konden zij ook hun steentje bijdragen aan alle frontlinie werkers!

Philips

Philips en bol.com bundelden hun krachten en doneerden samen 3200 babyfoons aan ziekenhuizen. De Philips babyfoons dienen als communicatiemiddel tussen de zorgverleners en patiënten besmet met het COVID-19 virus. Een mooi gebaar met vele voordelen:

• Het verkleint de kans voor zorgprofessionals om zelf te worden besmet met het coronavirus;
  • Het verlicht de werkdruk voor zorgprofessionals doordat zij zich minder vaak om te hoeven kleden;
  • Het reduceert het gebruik van de zeer schaarse persoonlijke beschermingsmiddelen (Personal Protective Equipment), zoals pak, handschoenen en mondneusmaskers.

C by Charlie

De Gentse Charlotte De Sutter is apothekeres by day en creatieveling by night. Dag in, dag uit staat zij klaar in haar apotheek te Gent om menig Belg te helpen! Van zodra ze thuiskomt schiet ze in mama-modus en blijft ze werken en positieve vibes uitsturen vanuit haar juwelenmerk C by Charlie. Wonder Woman exists.

Wok Dynasty

ChangYing Wu, de eigenares van de gekende Wok Dynasty restaurants sprak haar Chinese connecties aan en wist maar liefst 3.000 mondmaskers te krijgen die ze met groot plezier uitdeelde in het Leuvense. “Het was niet gemakkelijk, maar we konden uiteindelijk een lading van 3.000 mondmaskers bestellen”, vertelt de uitbaatster van Wok Dynasty. “We hebben de mondmaskers verdeeld op verschillende locaties in Leuven. Zo ging er een deel van de lading naar het Wit-Gele Kruis, maar ook huisartsen kregen mondmaskers via de inzamelactie van Wok Dynasty.”

Fast Forward Amy

Amy Vandeputte, businesscoach, steekt een hart onder de riem bij vele jonge onderneemsters. “Elke dag opnieuw help ik zowel jonge start-ups als bestaande bedrijven om hun offline business om te toveren in een online succesverhaal waar ze geld mee kunnen verdienen.”. Maar liefst 500 ondernemers volgden haar gratis 'Smart moneymaker' masterclass, waarin ze focust op ondernemen tijdens een crisis.