Nieuw onderzoek van AT&T wijst uit: 75% van e-mailverkeer is verdacht

En helft van bedrijven werkt met achterhaalde beveiligingstechnieken

Maandag 27 februari 2017 — Brussel, 27 februari 2017 – Nieuw onderzoek van AT&T* toont aan dat veel bedrijven hun data niet voldoende beschermen. Nu steeds meer organisaties overgaan op cloudarchitecturen, volstaan de traditionele beveiligingsmaatregelen niet meer. 

Het nieuwste AT&T Cybersecurity Insights-rapport, “The CEO’s Guide to Data Security,” laat nauwgezet zien hoe de veiligheid van gegevens wordt bedreigd en wat bedrijven daaraan kunnen doen.

“Elk bedrijf wil nieuwe technologieën die tijd en kosten besparen of betere dienstverlening mogelijk maken,” zegt Steve McGaw, hoofd marketing van AT&T Business Solutions. “Dit rapport helpt ze voordeel te halen uit deze technologieën zonder concessies te moeten doen aan de beveiliging van hun business.”

Het is van het allergrootste belang dat bedrijven hun beveiligingsvoorzieningen verder ontwikkelen met de nieuwste technologieën. En dat ze steeds weer nieuwe cybersecurity-oplossingen implementeren die statische en dynamische data, en ook cloudgegevens effectieve bescherming bieden.

Elke dag duiken er nieuwe cyberdreigingen op. Toch heeft 50% van de ondervraagde bedrijven de afgelopen drie jaar hun beschermingsconstructies niet aangepast. Ondertussen zijn ogenschijnlijk simpele risico’s als spam en phishing uitgegroeid tot een ernstig gevaar.

AT&T blokkeert 75% van het e‑mailverkeer dat dagelijks over zijn netwerk gaat, op basis van verdachte inhoud. Dat komt neer op 400 miljoen spamberichten per dag.

En dat aantal neemt alleen maar toe. In de eerste helft van 2016 noteerde AT&T een toename van 400% in aanvallen op zoek naar zwakke plekken in IoT-apparaten. Dit leidde in 2016 tot een reeks grootschalige IoT-gerichte aanvallen op twee grote Internet-serviceproviders.

Het recente AT&T-rapport bespreekt deze aanvallen en biedt inzicht in maatregelen voor organisaties om zich te verdedigen. Enkele voorbeelden:

  • Updatesystemen voor identiteits- en toegangsbeheer. De nieuwste technologieën kunnen toegang tot apparaten beperken tot uitsluitend goedgekeurde gebruikers. Softwarematig gedefinieerde netwerkgrenzen (SDN-perimeters) helpen ook om kwaadwillige personen toegang tot vertrouwelijke bedrijfsgegevens te ontzeggen.
  • Implementeer dreigingsanalyses. Dreigingsanalysesystemen kunnen de algehele netwerkactiviteiten scannen en meldingen genereren bij ongewone gebeurtenissen, zoals een piek in het dataverkeer of een nieuwe gebruiker die zich bij het systeem aanmeldt, zodat mogelijke gevaren tijdig worden onderkend.
  • Schakel over op gevirtualiseerde beveiligingsfuncties. Software defined networking (SDN) betekent dat beveiliging vrijwel real-time kan worden ingezet en geactualiseerd over complete softwaresystemen. SDN draagt bij aan bescherming van informatie die in de cloud of lokaal is opgeslagen.
  • Zet een Incident Response Team op. Een plan en een team zijn cruciaal om beveiligingsincidenten af te handelen. Snel reageren is cruciaal om problemen te isoleren en de impact van cyberaanvallen te beperken.

Meer informatie over de dreigingen waaraan bedrijven worden blootgesteld en hoe ze zich daartegen kunnen wapenen is te vinden in “The CEO’s Guide to Data Security”.

*AT&T producten en diensten worden geleverd of aangeboden door dochter- en zusterbedrijven van AT&T Inc. onder de merknaam AT&T en niet door AT&T Inc.

 

Over AT&T

AT&T Inc. (NYSE:T) geeft miljoenen mensen en bedrijven over de hele wereld toegang tot toonaangevende mobiele en high-speed internet- en entertainmentdiensten. We bieden het beste Amerikaanse datanetwerk* en de beste werelddekking van alle Amerikaanse aanbieders van draadloze verbindingen.** We zijn een van ’s werelds grootste providers van betaal-tv. We hebben tv-abonnees in de VS een 11 Latijns-Amerikaanse landen. Bijna 3,5 miljoen bedrijven, van KMO's tot wereldspelers, vertrouwen op AT&T voor slimme, optimaal beveiligde oplossingen. 

Kijk voor meer informatie over de AT&T producten en diensten op about.att.com. Volg ons nieuws op Twitter op @ATT, op Facebook op facebook.com/att en op YouTube op youtube.com/att.

© 2017 AT&T Intellectual Property. Alle rechten voorbehouden. AT&T, het Globe logo en andere merken zijn handelsmerken en dienstmerken van AT&T Intellectual Property en/of aan AT&T gelieerde bedrijven. Alle andere hierin genoemde merken zijn eigendom van de betreffende rechthebbenden.

*Claim gebaseerd op de Nielsen Certified Data Network Score. Score bevat data die zijn verstrekt door draadloos- gebruikers in het Nielsen Mobile Insights onderzoek, netwerkmetingen van Nielsen Mobile Performance en Nielsen Drive Test Benchmarks over Q3+Q4 2016 in 121 landen.

**Claim van werelddekking gebaseerd op aanbieden van voordelige spraak- en dataroaming, LTE roaming en spraakroaming in meer landen dan enige andere in de VS gevestigde netwerkaanbieder. Internationale service vereist. Dekking is niet overal beschikbaar. Dekking kan verschillen per land en kan in bepaalde landen aan beperkingen onderhevig zijn.