MAE: een nieuw fashion concept dat streeft naar bewuster shoppen

Een Belgische webshop die voluit kiest voor slow fashion

De 26-jarige Lena Onkelinx uit Leuven heeft al van jongs af aan een zwak voor mode, design en ondernemerschap. Die passie groeide uit tot een job in de mode waar ze de ins en outs van het vak leerde kennen. Toch ziet Lena dat er nog heel wat werk aan de winkel -lees: webshop - is . Lena licht toe: "Zolang prijzen blijven dalen en overconsumptie aangemoedigd wordt door fast fashion bedrijven, is productie met duurzame materialen eigenlijk dweilen met de kraan open. Maar het is alvast een belangrijke eerste stap om consumenten bewuster te laten kijken naar hun kledingkast". Net om dat bewustzijn te vergroten, lanceerde Lena in september 2020 haar eigen slow fashion webshop genaamd MAE. MAE staat voor het vertragen van de mode industrie door consumenten nog meer bewust te laten worden van wat ze kopen.

Lena licht toe: "Ik krijg vaak de vraag: maar druist jouw concept dan niet in tegen je eigen webwinkel? En mijn antwoord is altijd heel duidelijk. Zie het als een soort van 'opvoeden'. Ik wil consumenten helpen in dit verhaal. Het doel van MAE is enerzijds bewustwording creëren en anderzijds de juiste shopervaring bieden waardoor consumenten de beste beslissing kunnen nemen. Ik ga voor een heel persoonlijke aanpak die ik naar de toekomst toe nog verder wil uitbouwen.".

Van broeken, tops en knitwear tot schoenen, juwelen en zelfs decoratieve stuks. De gecureerde items die verkrijgbaar zijn via www.mae-concept.com zijn stuk voor stuk van goede kwaliteit, komen uit Europa en zijn veel minder trend- en seizoengevoelig waardoor ze dus een langere levensduur hebben. Eén van onze favorieten? De prachtige accessoires van het Belgische label Laurence Delvallez.

"Ik geloof dat mode een heel belangrijke invloed heeft op onze persoonlijkheid. Het versterkt onze zelfzekerheid en zorgt dat we sterk in onze schoenen staan. Dat zou steeds de essentie en drive moeten zijn voor een aankoop. En niet omdat iets wel of niet trendy is volgens grote modeketens" zegt Lena.

Lena is ervan overtuigd dat we gelukkiger zijn met heel wat minder maar wel kwaliteitsvolle items in onze kleerkast. Haar droom? Consumenten doen stilstaan bij hun shopkeuzes. De tools die ze daarvoor gebruikt?

  • Een persoonlijke benadering en shopervaring bieden
  • Delen van tips over hoe duurzamer leven
  • Inspireren met mix&match outfits
"Zowel consumenten, retailers en merken zullen samen moeten werken om de toekomst van fashion duurzamer te maken. Alles begint met een juiste mindset en met MAE wil ik daar een voorbeeldfunctie in nemen." aldus Lena, oprichter MAE.

Share

Meest recente verhalen

Website preview
HAK zet samen met oSérieux! peulvruchten op tafel
HAK lanceert smaakvolle influencer marketing campagne in België en gaat in zee met PR & Influencer agency oSérieux!
press.oserieux.be
Website preview
Zomers genieten met Looye Honingtomaten
Niets schreeuwt zomer zoals de smaak van rijpe tomaten en dan hebben we het natuurlijk over de iconische Looye Honingtomaten. Heerlijk knapperig, vol van smaak en perfect om te delen tijdens een zonnige brunch, apero of picknick in het park.
press.oserieux.be
Website preview
4 zomerse items die niet mogen mankeren
1.Q+A Niacinamide SPF 50 Balancing Daily Sunscreen is een hybride minerale formule, verrijkt met niacinamide, die de talgproductie helpt te reguleren, de poriën te verfijnen en onzuiverheden te bestrijden, terwijl het een breedspectrum dekking biedt voor zowel UVA- als UVB-stralen. - €14,99
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be