Kwart Belgen maakt zich extra zorgen over inbraak tijdens de kerstperiode

• 28% van de ondervraagden maakt zich meer zorgen over inbraak tijdens de kerst- en nieuwjaarsperiode. En dat zeggen voornamelijk vrouwen (33% tov. 23% mannen).
  • 8 op de 10 de Belgen voelt zich veiliger met voldoende verlichting in en rond hun woning.
  • Meer dan de helft van de Belgen laat het licht branden om te doen alsof er iemand thuis is.
  • 85% is ervan overtuigd dat voldoende verlichting in en rond het huis woninginbraken kan voorkomen.
  • 3 op de 4 Belgen vindt verlichting met bewegingsdetector belangrijk om ongewenste bezoekers af te schrikken.

Brussel, België. Philips Hue / Signify (Euronext: LIGHT), wereldleider in verlichting, publiceert een nieuw onderzoek naar de rol van verlichting binnen Belgische huishoudens. Uit de bevraging van meer dan 2000 Belgen* blijkt dat verlichting een grote invloed heeft op ons veiligheidsgevoel en licht een belangrijk onderdeel uitmaakt van een ‘ideaal’ beveiligingssysteem. De Belg laat licht branden om te doen alsof er iemand thuis is of gebruikt lichtbewegingsdectors om ongewenste bezoekers af te schrikken. ​

Philips Hue research - key data BE.pdf 141 KB

*Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX bij 2000 Belgen representatief op taal, geslacht, leeftijd en diploma. De maximale foutenmarge bij 2000 Belgen bedraagt 2,08%.

--- EINDE ---

Voor meer informatie, neem contact op met:

PR Manager Signify Benelux
Dominique Zaman
dominique.zaman@signify.com

Over Philips Hue

Philips Hue is de wereldleider in slimme verlichting. Met zijn assortiment slimme LED-lampen, verlichtingsarmaturen, sensoren en slimme schakelaars brengt Philips Hue slimme verlichting in het dagelijks leven. Met het slimme verlichtingssysteem bepaalt u de sfeer met prachtige kleuren en lichtscènes, stelt u handige timers en automatiseringen in om u veiliger te voelen in jouw omgeving, gebruikt u het beste licht voor jouw dagelijkse activiteiten en maakt u het leven zoveel makkelijker.

Voor meer informatie over de nieuwste Philips Hue-producten en app-functies kun je terecht op www.philips-hue.com

Over Signify

Signify (Euronext: LIGHT) is wereldleider in verlichting voor professionals en consumenten en verlichting voor het Internet of Things. Onze Philips producten, Interact connected lighting systemen en dataverzamelingsservices bieden bedrijfswaarde en transformeren het leven in huizen, gebouwen en publieke ruimtes. Met een omzet in 2022 van EUR 7,5 miljard, ongeveer 35.000 werknemers en een aanwezigheid in meer dan 70 landen, benutten we het buitengewone potentieel van licht om de kwaliteit van het leven van mensen te verrijken en om een duurzame wereld te creëren. We werden volledig CO2-neutraal in onze operaties in 2020staan sinds onze IPO voor het zesde jaar op rij in de Dow Jones Sustainability World Index en werden in 20172018 en 2019 uitgeroepen tot Industry Leader. Nieuws over Signify is te vinden in onze Newsroom en op TwitterLinkedIn en Instagram. Informatie voor investeerders kan worden gevonden op onze pagina Investor Relations.