Generational gifting: een gepersonaliseerde wishlist
Van Gen Z tot babyboomers: elke generatie heeft z’n eigenschappen én smaak. Daarom delen we cadeau-inspiratie die verrassend, persoonlijk en helemaal van nu is.
Wat wil Gen Z voor kerst?
We horen het bijna dagelijks: "hoe gaat de jeugd ooit nog een huis kunnen kopen?". Een belangrijke reden waarom heel wat Gen Z'ers resoluut om meer praktische cadeau's vragen dit eindejaar. Een verlanglijst met cadeautjes die ze echt nodig hebben: hun favoriete shampoo (Q&A), nieuwe wanten (Wolvis) en een duurzame shaver (Philips).
- Q&A Clarifying Shampoo - €12,99 bij di!
- Wolvis Drift wanten - €45,00 via wolvis.be
- Philips OneBlade Intimate - €44,99 via philips.be
Waar wordt een Millenial warm van?
Millennials staan bekend als digitale pioniers die opgroeiden met internet en sociale media. Ze hechten veel waarde aan echtheid, duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid, en kiezen voor ervaringen boven materiële zaken. Denk aan een duurzame waterfles (SPA), een juweel met betekenis (Woche) of een donatie (KickCancer) in zijn of haar naam!
- Een donatie aan KickCancer om alle kinderen met kanker te genezen. - via kickcancer.org
- De duurzame waterfles van SPA. - €32,95 via webshopspa.com
- Een zilveren armband van Woche als ode aan de onvoorwaardelijke band tussen bloedverwanten. - €690 via woche.be (vanaf begin oktober)
Wat is hot & happening bij Gen X?
Een generatie die ook wel vindingrijk en onafhankelijk genoemd wordt. Ze omarmde als eerste het internet-tijdperk, streven naar een perfecte work life balance én zijn niet snel onder de indruk van hypes. Geef hen maar authenticiteit! Waarmee maak je hun blij? Een smart lighting gadget (Philips Hue), een originele workshop (AESAERT) en natuurlijke hulpmiddeltjes (Physalis) om zich écht goed te voelen.
- Een smart lighting gadget: De Philips Hue Play wall washer tovert kunst op de muren dankzij een prachtig kleurverloop. - €199,99 via philipshue.com
- Een unieke lederworkshop in het atelier van AESAERT. Ontdek de ins & outs van de ambacht en realiseer je eigen design met plantaardig gelooid leer. - €99,00 via aesaert.be
- Het Physalis digest+ supplement dat de spijsvertering ondersteunt en bijdraagt tot een comfortabel gevoel na een zware maaltijd. Weg met dat opgeblazen gevoel, klaar voor meer energie. - €12,50 via Holland & Barret
Wat staat er bij een Boomer op de wishlist?
Babyboomers groeiden op in een tijd van economische groei en sociale verandering, en staan bekend om hun sterke werkethiek en loyaliteit. Ze worden vaak gezien als ambitieus, resultaatgericht en waarde hechtend aan stabiliteit en zekerheid. Ze plukken de vruchten van hun harde werk en zetten alles op alles om zichzelf én hun gezin een comfortabel leven te geven. Onze tips? Een effectief supplement dat de huid én lichaam een boost geeft (Nomige), kwaliteitsvolle en trendy handschoenen (AESAERT) en een prachtige jurk die het zelfvertrouwen boost (Marie Méro).
- Het 'Antioxidant Boost' supplement van Nomige zorgt ervoor dat je huid er frisser en gezonder uitziet, sterker aanvoelt en zich sneller herstelt van dagelijkse stress. - €64,00 via nomige.com
- Kalfslederen handschoenen in 'Peony Pink' van het Belgische label AESAERT. - €150,00 via aesaert.be (beschikbaar vanaf eind oktober)
- Een elegant en soepelvallende satijnen jurk uit de party collectie van Marie Méro. - €219,00 via mariemero.be (beschikbaar vanaf 6 oktober)