Gedreven door de strijd tegen borstkanker lanceert Primark zijn sensibiliseringscampagne "We're with you" en doneert meer dan 1 miljoen euro aan goede doelen
Brussel, 1 oktober 2024: Tijdens oktober borstkankermaand lanceert Primark, voor het vierde jaar op rij, een sensibiliseringscampagne "We're with you".
- Primark schenkt meer dan 1 miljoen Euro aan verschillende goede doelen, waaronder 15.000 euro aan Think Pink in België.
- Zowel medewerkers als klanten van Primark worden in onze stores aangemoedigd ook hun steentje bij te dragen.
- De nieuwste collectie van Primark bevat 37 items die specifiek zijn ontworpen voor mensen die borstkanker hebben (gehad).
Vijf vrouwen van verschillende achtergronden, getroffen door borstkanker, delen via persoonlijke foto's en video's hun traject en onderstrepen het belang van de steun die ze kregen. Deze video's en foto's worden getoond in de etalages van meer dan 450 Primark-winkels wereldwijd.
Primark doneert wereldwijd ook meer dan 1 miljoen euro aan verschillende Europese en Amerikaanse organisaties die de strijd tegen borstkanker aangaan. In België schenkt het 15.000 euro aan Think Pink. Fondsen die gebruikt zullen worden voor bewustmakingscampagnes, het financieren van onderzoek en het ondersteunen van gespecialiseerde ziekenhuizen.
Daarnaast heeft Primark als doel 1 miljoen euro extra in te zamelen via fondsenwerving en activiteiten in de winkels, ook in ons land.
Een speciale collectie die draait rond steun, begeleiding en zoveel mogelijk mensen bereiken.
De nieuwste collectie, gericht op het vergroten van het bewustzijn rondom borstkanker, bestaat ui 37 items en twee gamma's – de postoperatieve collectie, het hele jaar door beschikbaar, en de limited edition solidariteitscollectie :
- Postoperatieve collectie: Deze producten zijn speciaal aangepast aan de behoeften van vrouwen na een operatie en bieden veel comfort. De collectie bestaat oa uit een beugelloze bh met onzichtbare sluiting en een t-shirt-bh met voorsluiting. Comfortabel en gemakkelijk aan en uit te trekken na een operatie. Alle postoperatieve bh's gevoerd met katoen of modal, voorzien van zakken voor protheses, zijn te koop vanaf 8 euro en verkrijgbaar in verschillende kleuren, zoals zachtroze, mokka en zwart.
- Solidariteitscollectie: De hele maand oktober worden oa hoodies, t-shirts, nachtkleding en ondergoed, evenals de beroemde roze drinkfles verkocht. Er worden ook enkele nieuwe artikelen gelanceerd: een verfrissende spray, een lipolie, een glow cream primer, een roze gebreide trui, een pyjamaset met wijde pijpen voor optimaal comfort, en naadloze boxershorts en sokken voor mannen.
Olivier Crépin, Head of Sales Primark België, verklaart: "Primark zet zich in om vrouwen gedurende hun hele leven te ondersteunen, in het bijzonder vrouwen die getroffen zijn door borstkanker. We willen dat ze zich gesteund, sterk en zelfverzekerd voelen. Daarom ondersteunen we Think Pink in de strijd tegen borstkanker met betaalbare postoperatieve producten, solidariteitsproducten en een oproep tot donaties aan onze kassa's. Al vijf jaar lang zetten onze teams zich volledig in voor deze actie en spelen ze een sleutelrol om de Think Pink-initiatieven bekend te maken bij onze klanten."
Over Primark
Primark heeft meer dan 80.000 mensen in dienst in 17 landen in Europa en de Verenigde Staten. Primark is in 1969 in Ierland opgericht onder de merknaam Primark en biedt betaalbare kwaliteitsproducten voor iedereen en elke dag - kleding en accessoires voor vrouwen, mannen en kinderen, evenals schoonheids- en huishoudelijke producten. Primark blijft uitbreiden in bestaande en nieuwe markten en wil eind 2026 450 winkels hebben.
Primark streeft ernaar om duurzame mode voor iedereen betaalbaar te maken en zet zich in om de levensduur van kleding te verlengen, het leven op de planeet te beschermen en de productiemiddelen en de veerkracht van de mensen die betrokken zijn bij het maken van producten te verbeteren. Hiertoe heeft het bedrijf een reeks beloftes bekendgemaakt die het tegen 2030 wil bereiken, bekend onder de naam Primark Cares. Deze omvatten het maken van al haar kleding van gerecyclede of duurzamere materialen, ervoor zorgen dat kleding al in de ontwerpfase recyclebaar is, het halveren van de CO2-uitstoot in de hele waardeketen, het volledig bannen van plastic voor eenmalig gebruik en het streven naar een leefbaar loon voor werknemers in de toeleveringsketen.
Voor meer informatie, niet voor publicatie: