Feest in onze kerstbubbel

Op het menu?

Kiwi en Cachaça, say no more. Foodie Kris Herrijgers (aka kriskookt) verrast ons met de ultieme feestcocktail: de Kiwi Caipirinha.

Wat heb je nodig voor 2 cocktails?
1 SunGold Zespri kiwi
​1 limoen
​6 tl suiker
​120 ml Cachaça
​Scheutje bruiswater

Snij 1 SunGold Zespri kiwi in blokjes. Verdeel de kiwiblokjes in 2 cocktailglazen en plet met een stamper. Voeg per glas het sap van 1/2 limoen en 3 tl suiker toe. Plet alles goed. Voeg nadien per glas 60 ml Cachaça, crushed ijs en een scheutje bruiswater toe. Werk af met een schijfje kiwi. Cheers!

Chef Seppe Nobels van Graanmarkt 13 verrast ons met een heerlijk Honingtomaten hapje:

Boerenyoghurt met tomatenpitten en krokante Pan con Tomate d’Anvers:

Voor 4 personen:
15 Honingtomaten van Looye Kwekers
​250 g boerenyoghurt
​1/2 (zuurdesem)stokbrood
​peper
​fleur de sel
​geplukte tijmblaadjes van twee takken
​2 tenen gekneusde look
​2 el lokale druivenpitolie of (olijfolie)
​100 g ontpitte zwarte olijven
​3 cl Elixir d’Anvers

Bereiding:
- Hak de olijven klein met een groot mes. Laat de gehakte ontpitte olijven 3 uur drogen in de voorverwarmde oven op 130°c.
​- Leg de gekneusde tenen look in de olie en laat drie uur infuseren op kamertemperatuur.
​- Snij de helft van de Honingtomaten in kwartjes en ​ bewaar het vruchtvlees. ​ Haal ​ de pitjes eruit voor op de boerenyoghurt. Snij de rest van de Honingtomaten in halfjes.
​- Leg de boerenyoghurt in een schaal of op een bord. Leg er de tomatenpitten en de gehalveerde Honingtomaten op en bestrooi met het poeder van de zwarte olijven ​ en de geplukte tijm.
​- Breng op smaak met wat verse peper en een vleugje fleur de sel. Druppel er tenslotte wat knoflookolie over.
​- Snij het stokbrood in stukken. Wrijf deze in met het overgebleven vruchtvlees van de Honingtomaten en besprenkel met enkele druppels van de lookolie en een beetje Elixir d’Anvers. Toast onder de hete ovengrill. Serveer direct!

Na het hapje, tijd voor het voorgerecht: Kalfstartaar met karnemelk, nori en snijbietblaadjes door chef Kevin Lejeune van La Canne en Ville.

​Voor 4 personen:
400 g achterlendestuk van het kalf
​2l karnemelk
​16 nori-vellen
​8 snijbietblaadjes
​4 el rijstazijn
​Olijfolie
​Zout en peper

Bereiding:
- Snijd het vlees in blokjes van 1 à 2cm of fijner naar keuze.
​- Breng op smaak met 200 g karnemelk en 4 eetlepels olijfolie. Mix 20 g vellen nori tot een fijn poeder en voeg ook toe.
​- Bevochtig 4 vellen nori in een vochtige handdoek. Vul ze met het kalfsvlees en maak er 4 rolletjes van.
​- Kook de snijbietblaadjes 3 min in kokend water met zout en laat afkoelen.
​- Wikkel de blaadjes vervolgens rond de kalfsrolletjes.
​- Maak nu de saus met 200 g losgeklopte melk, 4 el olijfolie, de rijstazijn en 10 g noripoeder.
​- Breng op smaak met peper en zout.

En nee, we zijn het hoofdgerecht niet vergeten maar we hebben zo genoten van onze twee starters dat we meteen verder gaan met het dessert. ;)

VERLICHTENDE TIP:
​Hoewel we ieder jaar tegen onszelf zeggen: "oke, dit jaar ga ik eens normaal doen en me niet overeten" geven wij alvast een tip voor wie zich toch niet kan inhouden. Het Belgische Beelab verkoopt 'essentiële honingen' tegen verschillende kwaaltjes. Wat is "essentiële honing"? Dat is simpelweg de perfecte combinatie tussen diverse essentiële oliën en honing. De essentiële honing 'VERTERING' bevordert het verteringsproces en zorgt voor een minder zwaar gevoel na een grote (lees heel grote) maaltijd. Ingrediënten: tijmhoning, pepermunt, oregano en verbenonrozemarijn. PS. de geschenkkoffer van Beelab is het perfecte cadeau voor die nonkel die iedere dag opstaat met een nieuw kwaaltje.

Bubbels voor je bubbel

Volg jij nog? Neither do we, maar wat telt is dat we deze kerst vieren met...bubbels! En dat niet enkel tijdens de apero maar ook als pre-dessert. Belgisch ijsmerk Franklin slaat de handen in elkaar met Ruffus, de beroemde Belgische bubbels. De smaak? Een heerlijk intense sorbet op basis van Ruffus bubbels met een vleugje citroen voor een zurige toets. De Franklin Ruffus sorbet is speciaal ontworpen om geserveerd te worden als fris tussendoortje of als pre-dessert. Overgoten met bubbels natuurlijk! ​

Post dinner

Na het eten en voor het openen van de pakjes even een tussenstop in de badkamer. De Philips Sonicare DiamondClean 9000 bevat 4 poetsstanden en 3 intensiteitsniveaus om aan iedere persoonlijke poetsbehoefte te voldoen. Naast de technische snufjes, ziet het toestel er ook nog eens subliem uit. Onze favoriet is de poederroze variant en de witte met rosé gouden details.

Wist je trouwens dat je na het tanden poetsen je mond beter niet spoelt met water? Dat zorgt er namelijk voor dat je het beschermende laagje fluoride dat je tandpasta achterlaat, wegspoelt.

De corona proof kerstoutfit

De ideale kerstoufit uitzoeken brengt sowieso ieder jaar heel wat stress met zich mee maar dit jaar moeten we ook nog het mondmasker meenemen in onze styling. First thing first, dé jurk. Bij het Belgische Marie Méro hebben ze het begrepen; classy, vrouwelijk, comfortabel én feestelijk.

Secondly, het accessoire. Naast het perfecte kerstcadeau is de #masklace van C By Charlie ook niet weg te denken bij je eigen kerstlook. Heb je de jurk? Dan ontwerpt Charlotte De Sutter van C By Charlie maar wat graag jouw persoonlijke masklace. Wie had ooit gedacht dat je zo de show zou stelen?

Cadeau's om bij weg te dromen

Verder dan Liechtenstein geraken we voorlopig niet maar bij deze cadeau's vergeet je ​ verre reisplannen en droom je instant weg.

OFFLINES, de splinternieuwe Brusselse streetwear brand die haar inspiratie haalt uit verschillende urban steden en de fascinerende danswereld. De jonge oprichtster, Sharlène Mayenge, wil dat haar klanten wegdromen bij haar collecties en écht meegenomen worden naar verre plaatsen. En dat kan volgens haar niet door enkel en alleen de naam van een stad op je tshirt te plakken. "Bij OFFLINES gaat het om de cultuur, Elke CITY collectie komt met een heleboel content; van een reisgids tot een Hip-Hop en R’n’b playlist die je een stad doet ontdekken zonder het vliegtuig op te stappen." vertelt Sharlène trots.

De allereerste OFFLINE collectie 'Take off' is een ode aan onze geliefde hoofdstad. Geen opzichtige naam, wel de Brusselse coördinaten werden in deze collectie toegevoegd aan de designs. Meer info vind je terug op de OFFLINES instagram pagina en website.

Het perfecte sportaccessoire of de finishing touch aan je Kim Kardashian look. De nieuwe Bose Frames Tempo sportzonnebrillen zijn gemaakt van TR90 en zijn sterk, licht en flexibel om extreme temperaturen en trainingen te weerstaan. Ze bewegen, schudden of verschuiven niet tijdens bijvoorbeeld marathons en triatlons, op het water, off-road of bij hoge snelheden. Een 22 mm driver met volledig bereik rust op je slaap om dieper en luider te spelen. Luid genoeg om tijdens het fietsen met 40 kilometer per uur nog te horen, terwijl je ook verkeer, waarschuwingen, trainingspartners en teamgenoten waarneemt. Kwalitatief geluid, bescherming en een spicy look, wat wil je nog meer?

Aanbevolen verkoopprijs: €279,95