Fashion peers van eigen bodem over het belang van de juiste stof

Van 9 - 15 oktober zetten de Mode Unie en Creamoda opnieuw Belgische merken in de kijker tijdens De Week van de Belgische Mode. Wij gingen daarom rond de tafel zitten met onze favoriete brands van eigen bodem. Het thema? De relevantie van stoffen en materialen tijdens het designproces.

Zo'n stof met duurzaam en sterk karakter is jacquard. Volgens Nancy Lefevre de meest uitgesproken stoffentrend voor FW23/24. "Jacquard is een speelse stof op zich, we zien het terug in geweven en gebreide variant en in neutrale en zachte tinten."

"Ieder seizoen voegen we nieuwe stoffen toe, naast onze basisstoffen. Ons aanbod in jersey, zowel uni als motief, hebben we opgedreven. Het is een heel erg dankbare stof, in alle pasvormen. Daarnaast heeft een een hoge aaibaarheidsfactor, draagt het gemakkelijk en staat het garant voor comfort. Iets wat we hoog in het vaandel dragen bij Marie Méro." gaat Nancy verder.

Jersey, jacquard en Chanel look in de Marie Méro FW23/24 collectie:

"Eens het model en stof gekozen, maken we een basismodel in ons atelier te Aalter. Daar ondergaat het item trouwens ook grondige tests, zoals was- en kleurtesten. Pas na goedkeuring wordt de stof opgenomen in de collectie." besluit Nancy.


"Ik bezoek grote beurzen en bedrijven die gespecialiseerd zijn in het sourcen van stoffen maar ga steeds af op mijn gevoel. Al verkies ik altijd deadstock stoffen. Eerst en vooral omdat ik me bewust ben van de impact die de modesector heeft op onze planeet. Anderzijds omdat ik het vaak betere kwaliteit vind en ik, als kleine starter, niet verplicht ben heel veel meters af te nemen." vertelt Nathalie.

Wol, katoen, een beetje polyester en spandex dat zorgt voor de soepelheid van een item. "Mijn oversized kostuums zijn zowel stevig als soepel, die balans is waar het bij SKÓN SUITS om draait." zegt Nathalie. "Mijn volgende collectie bestaat uit een jeanscapsule. En ik ben ontzettend trots dat we ervoor hebben kunnen zorgen dat de kledingitems niet stroef maar comfortabel zitten. Voor deze capsulecollectie heb ik gebruik gemaakt van een Japanse denim, aangenaam en van top kwaliteit." besluit Nathalie enthousiast.


"Een bril moet in de eerste plaats comfortabel zitten. De juiste materiaalkeuze is daarom heel erg belangrijk. Zo wint titanium aan populariteit. Een elegant, licht materiaal dat in het juiste model ook een statement bril kan zijn. Dat is waar de kracht van design naar buiten komt." aldus Inge De Muynck, designer Wolfin Eyewear.

"Acetaat en met name bio acetaat doet een opmars. Grote Chunky acetaat monturen worden de opvallendste brillentrend aankomend seizoen." zegt Inge De Muynck, oprichtster Wolfin Eyewear. "Ook wij voegen aan onze vierde collectie een aantal modellen in het duurzame materiaal toe, zoals onze Vivienne hierboven. En dat aanbod zullen we in de toekomst alleen maar uitbreiden." besluit Inge. ​


Hoe je thuis de levensduur van je favoriete items kan verlengen? Minder wassen, meer stomen! De hete stoom uit de nieuwe Philips 7000 Series kledingstomer verzacht kledingvezels, verwijdert kreukels, onaangename geurtjes en tot wel 99,9% bacteriën. Daarnaast is stomen ideaal voor delicate stoffen zoals zijde, fluweel en kasjmier.

 

 

Share

Meest recente verhalen

Website preview
HAK zet samen met oSérieux! peulvruchten op tafel
HAK lanceert smaakvolle influencer marketing campagne in België en gaat in zee met PR & Influencer agency oSérieux!
press.oserieux.be
Website preview
Zomers genieten met Looye Honingtomaten
Niets schreeuwt zomer zoals de smaak van rijpe tomaten en dan hebben we het natuurlijk over de iconische Looye Honingtomaten. Heerlijk knapperig, vol van smaak en perfect om te delen tijdens een zonnige brunch, apero of picknick in het park.
press.oserieux.be
Website preview
4 zomerse items die niet mogen mankeren
1.Q+A Niacinamide SPF 50 Balancing Daily Sunscreen is een hybride minerale formule, verrijkt met niacinamide, die de talgproductie helpt te reguleren, de poriën te verfijnen en onzuiverheden te bestrijden, terwijl het een breedspectrum dekking biedt voor zowel UVA- als UVB-stralen. - €14,99
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be