De kracht van licht: Belgen zien een effect op hun emoties

Nieuw onderzoek door Ivox in opdracht van Philips Hue / Signify toont aan dat verlichting een grote invloed heeft op hoe we ons voelen in onze thuisomgeving.

• 84% geeft aan dat het juiste licht hen helpt te concentreren, en 78% zegt dat het hen ook kan helpen relaxen.
  • 8 op de 10 de Belgen voelt zich veiliger met voldoende verlichting in en rond hun woning.
  • Wanneer ze aan het concept “licht” denken, associëren Belgen dit vooral met comfort (4 op 10), energie (4 op 10) en veiligheid (1 op 3).

Sfeer en gezelligheid

Wij Belgen zijn gezelligheidsdieren, bijna 65% van de Belgen geeft aan dat licht voor hen een invloed heeft op de sfeer en gezelligheid. 62% zegt graag met 1 druk op de knop het huis gezelliger te willen maken. Naast de ambiance voelen we ons door het juiste licht ook beter in ons vel (78%), voelen we ons veiliger (72%) en helpt het ons te relaxen (78%) en te concentreren (84%).

Set the scene

“Philips Hue is de wereldleider in slimme verlichting. Dankzij ons breed assortiment bepaal je zelf de sfeer in huis. Via de app, spraakbediening, sensoren of slimme schakelaars. Consumenten bekijken licht niet louter functioneel, het juiste licht heeft invloed op hoe we ons voelen. Wij hopen Belgen te inspireren en hen te laten experimenteren met de oneindige opties binnen slimme verlichting. Ga helemaal los met felle, kleurvolle verlichting of automatiseer je verlichting voor je dagelijkse ontspannende routines. Thuiskomen en zijn krijgt daardoor een hele nieuwe dimensie." Jasper Vervoort, Business Leader Philips Hue bij Signify.

--- EINDE ---

Voor meer informatie, neem contact op met:

PR Manager Signify Benelux
Dominique Zaman
dominique.zaman@signify.com

Over Philips Hue

Philips Hue is de wereldleider in slimme verlichting. Met zijn assortiment slimme LED-lampen, verlichtingsarmaturen, sensoren en slimme schakelaars brengt Philips Hue slimme verlichting in het dagelijks leven. Met het slimme verlichtingssysteem bepaalt u de sfeer met prachtige kleuren en lichtscènes, stelt u handige timers en automatiseringen in om u veiliger te voelen in jouw omgeving, gebruikt u het beste licht voor jouw dagelijkse activiteiten en maakt u het leven zoveel makkelijker.

Voor meer informatie over de nieuwste Philips Hue-producten en app-functies kun je terecht op www.philips-hue.com

Over Signify

Signify (Euronext: LIGHT) is wereldleider in verlichting voor professionals en consumenten en verlichting voor het Internet of Things. Onze Philips producten, Interact connected lighting systemen en dataverzamelingsservices bieden bedrijfswaarde en transformeren het leven in huizen, gebouwen en publieke ruimtes. Met een omzet in 2022 van EUR 7,5 miljard, ongeveer 35.000 werknemers en een aanwezigheid in meer dan 70 landen, benutten we het buitengewone potentieel van licht om de kwaliteit van het leven van mensen te verrijken en om een duurzame wereld te creëren. We werden volledig CO2-neutraal in onze operaties in 2020staan sinds onze IPO voor het zesde jaar op rij in de Dow Jones Sustainability World Index en werden in 20172018 en 2019 uitgeroepen tot Industry Leader. Nieuws over Signify is te vinden in onze Newsroom en op TwitterLinkedIn en Instagram. Informatie voor investeerders kan worden gevonden op onze pagina Investor Relations.