De innovatieve DNA skincare van Nomige in de running voor ‘Hét Product van Oost-Vlaanderen’

Voor het tweede jaar op rij zet 'Made in' ondernemers die bijdragen aan lokale productie in de spotlights. Het Gentse Nomige is één van de twintig kanshebbers in regio Oost-Vlaanderen. Oprichtster Dr. Barbara Geusens is maar wat trots in de running te zijn om deze fantastische prijs in de wacht te slepen.

"Mijn team en ik deden een vreugdesprong toen we te horen kregen dat we één van de 20 Oost-Vlaamse ondernemingen zijn die in de running zijn 'Hét Product van Oost-Vlaanderen' te winnen. Ik richtte Nomige zeven jaar geleden op omdat ik niet geloof in 'one size fits all'. Onze gepersonaliseerde skincare producten zijn volledig afgestemd op persoonlijke behoeften. Dat doen we op basis van een DNA test en levensstijl vragen. Een unicum op de Belgische markt waar een sterk staaltje wetenschap achter schuilt." zegt Dr. Barbara Geusens enthousiast. ​

Gebeten door wetenschap

Klanten van Nomige leggen de DNA-test thuis af, en na een grondig onderzoek in het geaccrediteerd laboratorium komen persoonlijke huidtekorten en behoeften aan het licht. Met deze kennis personaliseert het team van Nomige skincare producten door een unieke combinatie van ingrediënten. Een sterk staaltje wetenschap en innovatie die het resultaat zijn van Dr. Geusens haar indrukwekkende curriculum: Na een opleiding bio-ingenieur cel- en genbiotechnologie, behaalde ze haar doctoraat in de dermatologie aan de UZ Gent én Queensland University in Australië. Haar onderzoeksresultaten hebben geleid tot een patentaanvraag in naam van Universiteit Gent. Met 2 Manama’s (moleculaire medische biotechnologie en klinische ingenieurstechnieken), een Vlerick diploma én haar eigen boek ''Het Cosmeticacomplot' op zak, kunnen we stellen dat Dr. Barbara Geusens een ongelofelijk parcours heeft afgelegd.

Een klinische studie van Oost-Vlaamse bodem

Nomige schakelde een onafhankelijk laboratorium in om de werkzaamheid van de skincare producten te onderzoeken. Een enorme investering die Dr. Barbara Geusens zelf financierde."Een enorm grote kost, maar het was voor mij een no brainer. Ik wilde aantonen dat onze Nomige producten effectief zijn. In onze studie ondergingen volwassen vrouwen met een hoog genetisch risicoprofiel voor veroudering een specifieke behandeling. Het resultaat? Fantastisch! De studie wees namelijk uit dat onze producten vijf keer beter werken dan andere. En de studie werd opgenomen in Journal of Clinical and Experimental Dermatology Research." besluit Dr. Geusens trots


Stemmen op Nomige kan vanaf 14/10 op https://www.made-in.be/stem/

 


 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Persflash: Santa Claus or Fashion house?
1.Een stijlvolle keuze voor de feestdagen met een hart van goud. De HYBRID 2.0 it-bag in tartan van Clio gevuld met de natuurlijke verzorgingsproducten van RainPharma. Deze limited edition tas is niet zomaar een fashion statement, maar een hartverwarmend gebaar ten voordele van KickCancer. - €275,00 via deze link. Alle winst wordt ingezet om onderzoek naar kinderkanker te financieren.
press.oserieux.be
Website preview
Website preview
Designer Charles Kaisin ontwerpt limited edition fles voor BRU©
Gekend om zijn majestueuze origami-creaties, surrealistische diners en zijn voorliefde voor recycling, geometrie en beweging, slaat designer Charles Kaisin dit eindejaar de handen in elkaar met BRU. Na projecten zoals de 'Hairy Chair', de installatie van 20.000 gouden origamivogels in de Brusselse Sint-Hubertusgalerijen en samenwerkingen met merken als Delvaux en Hermès, staan de feestdagen dit jaar volledig in teken van het Belgische (licht) sprankelende watermerk.
press.oserieux.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over oSérieux! PR & Events

Neem contact op met

p/a Silversquare Zaventem Ikaroslaan 1 1930 Zaventem Affiliate partner of Omnicom Founding partner of Desmos

+ 32 475 773 883

info@oserieux.be

www.oserieux.be