Belg reserveert massaal een tafeltje in restaurants

Tablebooker noteert recordstijging boekingen

Tablebooker - het meest gebruikte reserveringssysteem voor restaurants in België  - noteerde gisteren, de dag voor de heropening van de restaurants, een recordaantal van 72.136 geboekte couverts.

Paul Slootmans, CEO Tablebooker licht toe: "Al meer dan 373.654 Belgen boekten een restaurantbezoek via Tablebooker voor de komende 10 dagen. Het eerste weekend na de heropening belooft een topweekend te worden. Maar liefst 150.000 gastronomieliefhebbers reserveerden al een tafeltje en aangezien meer dan 75% van de reserveringen maximum 2 dagen op voorhand gedaan worden, belooft het een megadruk weekend te worden."

Restaurants die met Tablebooker werken, verwerken al hun reserveringen (website, telefonisch, Facebook, Google en andere partners) in het systeem. De cijfers geven dus een volledig beeld van de bezettingsgraad van de restaurants. De website blijft met voorsprong de meest gebruikte reservatietool, op de voet gevolgd door telefonische reservaties en via partners.

Paul gaat verder: "Sinds de aankondiging van de heropening van de restaurants lopen de boekingen bij de 1800 Tablebooker leden in België snel binnen. Gezien de sterke stijging verwachten we de maand juni af te sluiten met een groei van meer dan 50% ten opzichte van vorig jaar. Bij de Tablebooker restaurants in Luxemburg en Nederland zien we trouwens een gelijkaardige evolutie."

Over Tablebooker:

Tablebooker is het meest gebruikte reserveringssysteem voor restaurants in België. ​ Naast het centrale reserveringssysteem waarmee restaurants al hun reserveringen beheren, biedt Tablebooker functionaliteiten zoals cadeaubonnen, reserveringsgarantie, geïntegreerde betaalsystemen  emailmarketing en gebruiksvriendelijke dashboards.